Stuttgart
A 2023-as januári premierre történő intenzív felkészítés megkezdődött. A premier az IMSA sorozat hagyományos nyitó fordulóján, a Daytona 24 órás versenyen lesz. A szabályozások által meghatározott széria hibrid rendszerhez a Porsche egy nagyméretű, biturbó V8-as erőforrás személyében találta meg a tökéletes társat. Az erőteljes benzinmotor fenntartható üzemanyagot használ, ami a széndioxid-kibocsátás jelentős csökkenését eredményezi. Versenykörülmények között a hibrid rendszer összteljesítménye körülbelül 680 lóerő lesz.
Fotó: Porsche
„A motorválasztással kapcsolatban bőséges választék állt rendelkezésünkre az LMDh prototípushoz, hiszen a kínálatunk számos ígéretes erőforrást tartalmaz,” magyarázta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport elnöke. „A V8 biturbó mellett tettük le a voksunkat, mivel karakter, súly és költségek tekintetében ideális kombinációt nyújt. Az aktív tesztprogram megkezdése fontos lépés a projektben.”
Urs Kuratle, a Porsche Motorsport LMDh projektvezetője így vélekedik: „Az LMDh versenyautó első tesztje egyben a Porsche Penske Motorsport első versenypályás megmozdulása is volt. A csapat már a kezdetektől jól működött, ami kimagasló profizmusról árulkodik minden területen. Végtére is ahhoz, hogy egy hibrid versenyautót jól működtessünk, kivételesen sok feladatot kell tökéletesen végrehajtanunk. A következőkben a szükséges folyamatokra és procedúrákra koncentrálunk. A Weissachban végzett első tesztnapok során a V8-as biturbó erőforrás minden tekintetben meggyőzött minket. Szerintünk sikerült a tökéletes motort kiválasztani.”
Az LMDh járműkategória szabályozásai kimondottan nagy szabadságot tesznek lehetővé a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek számát illetően. A maximális fordulatszám 10.000/perc, a maximális elhaladási zaj pedig 110 decibel lehet. A motornak legalább 180 kilósnak kell lennie a szívó- és a kipufogórendszerrel, illetve a hűtéssel együtt. Ebbe beleszámítanak a turbófeltöltők is, amennyiben vannak, a töltőlevegő hűtésével együtt. A maximális teljesítmény 653 és 707 lóerő között lehet a szabályozások szerint. Ez a tartomány lehetővé teszi a teljesítményegyensúly (BoP) alapján történő finomhangolásokat is, amelyek azért szükségesek, hogy egyenlő feltételekkel állhasson rajthoz minden LMDh versenyautó. A nyomatékgörbét is határozottan leírja a szabálykönyv. Versenykörülmények között a belsőégésű motor és a hibrid hajtás összteljesítménye 680 lóerő lehet a féltengelyeknél. A rekuperáció, az energiatárolás és az elektromos hajtás alkatrészei közösek. Az akkumulátor a Williams Advanced Engineeringtől, a hajtásra is képes generátor és a vezérlőelektronika a Bosch-tól, a váltó pedig az Xtrac-tól érkezik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!