Peugeot 5008

A Peugeot katonai technológiával teszi láthatóvá a láthatatlant

2021.03.07.

Amióta megjelent a Peugeot 508, 3008 és 5008 extrái között az ezer eurós (kb. 350 ezer forintba kerülő), katonai eredetű technológián alapuló éjjellátó rendszere, minden három vásárlóból kettő lecsapott rá. Az új autóipari galaxis, a  Stellantis márkája az egyetlen, amely ezt a technológiát kínálja a C és D szegmensekben – írja a legnépszerűbb olasz napilap, a Corriere della Sera internetes kiadásának autós rovata, a corriere.it/motori.

A Night Vision infravörös hőkamerát használ, amely 50 méterrel a távolsági fények hatótávolságán túl is "lát". Észleli az emberek és az állatok testhőmérsékletét, ha azok 50 centiméternél magasabbak, és a detektált alakok formáját a szürke különböző árnyalataiban kivetíti a képernyőre.

Ha az autó előtt tartózkodó személy vagy állat az autópályája közelében van, a képet sárga keret veszi körül. Ha viszont fennáll az ütközés veszélye, a keret pirosra vált, és a készülék riasztó hangjelzést ad. Az észlelés 15 és 200 méter között mozog. A rendszer 160 km/h sebességig működik, ha a külső hőmérséklet -30 és +28 Celsius fok között mozog.

A Night Vision nem kapcsol be automatikusan az autó indításakor. De ha a vezető aktiválja, akkor választhat a folyamatos vagy az automatikus rendszer között. Ez utóbbi csak akkor mutatja a hőképeket, ha valódi ütközési kockázat áll fenn.

A Corriere della Sera autós újságírói a Peugeot 508 hibriden tesztelték a rendszert. Tapasztalataik egyértelműen pozitívak voltak. A rendszer hatékonyan működik valós közlekedési szituációkban. Ráadásul a tervezők a képernyőt optimális látószögben helyezték el a műszerfalon. A vezető képes érzékelni kijelzőn felbukkanó alakokat anélkül, hogy levenné a tekintetét a szélvédő hagyományos közlekedéskövető optikai pontjairól.

A tesztelés során a szakújságírók azt tapasztalták, hogy CNN által az Öböl-háború idején híressé vált képekre emlékeztető effektus kifejezetten vonzza a sofőr tekintetét. Kezdetben kissé túlságosan is. Az újdonság és az érdekesség ereje miatt eleinte a szükségesnél jobban összpontosít az éjjellátó készülékre. De - mint a legtöbb a vezetést segítő eszköz esetében – az újdonság hatásának múltával egyensúlyba kerül a figyelemmegosztás.

A készülék érzékenysége jó, optimálisan szelektál a valódi és a hamis „célpontok” között. Bár néha ez a technológia is ad ki hamis riasztást. Ilyen többször is előfordult a tesztutak során, amikor hőt kibocsátó tárgyak, például fényreklámok bukkantak fel az út mentén. Ez azonban nem volt zavaró az eszköz alapvető funkciója szempontjából.

Az infravörös hőkamera hatékony megoldás köd és eső esetén is, mivel a közlekedők sziluettjeit markánsan jeleníti meg.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....