gyereekülés

Pedálos Moszkvics a kölyöknek? Negyedáron Mercedest!

2021.04.09.

Változnak az idők, ma már nem elég a kölyköknek a pedálos Moszkvics, melyről a kicsik többsége azt sem tudja, hogy mi az.

Álomjátékok 1952-ből                            Forrás: Fortepan/Baráth Endre

Autók kicsiben

Pedálos? Na ne már! Villanyautót a gyereknek, mert a felnőttekhez hasonlóan a kicsiknél is egyre nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal szerelik az elektromos kisautókat. Ráadásul a százféle típusúra bővült kínálat alsóbb kategóriáiban lementek az árak, ami azt jelenti, hogy az egyszerűbbek harmincezer forintnál kezdődnek. Az igényesebbek és márkásabbak ára közelebb van a százezerhez, de vannak ennél drágábbak, határ a csillagos ég, a Bugatti legújabb kölyökautója közel húszmillió forintba kerül és már mind elővételben elkelt.

Trike

A kínálat legolcsóbbjai továbbra is pedálos változatok, melyek 15 ezer forintról indulnak, van köztük gokart fazonú és sportkarosszériás, utóbbiból legalább tucatnyi változat közül lehet válogatni, de imádják a srácok a traktorokat, mert ezekre utánfutót is lehet akasztani.

Az elektromos hajtásúak között a legolcsóbb háromkerekű BMW motor (trike) ára 23 ezer forintról indul. Az igazi persze az autóformájú, melyek között a Jeep szerűek és az ugyancsak nyitott sportkocsikat utánzók a legnépszerűbbek.

Szinte valamennyi felnőtt méretű autó karosszériájával készülnek gyerekautók, a legtöbb modellben van többszólamú duda, biztonsági öv, fejtámla, pohártartó, mp3-as csatlakozós FM rádió.

Hyundai adomány Ioniq                                     Forrás: HMC

Akcióhősök

A pangás érezteti hatását a kölyökautó piacon is, mert az olyan akció sem ritka, ahol a 150 ezer forintos Mercedes kabriót 40 ezerért kínálják. Ajtajai nyithatók, lámpái világítanak, van benne előre-hátramenet és 5 km/órás sebességgel két órán autókázhat a 3-8 éves közötti gyermek. Hasonló paraméterekkel és áron kínálják a BMW roadstert, Ferrarit, Range Rovert és ML Mercedest.

Valamivel drágább, de igazi királyság és gyerekméretben is dögös az Audi TT, mely pirosban mutat igazán jól, ráadásul gyorsabb is és egyszeri feltöltéssel három órányi autózásra alkalmas. Távirányítójával a szülő vészhelyzetben bármikor leállíthatja a kocsit, melyben van FM rádió, USB, MP3.

McLarent a kölyöknek!

Szenzációsan néz ki kicsiben is a McLaren Ride On sportkocsi, melyet akár négy éves gyerek is vezethet, igaz legfeljebb 5 km/ó sebességgel. Induláskor az igazi McLaren Senna motorhangja szólal meg. A hatféle színvariációban rendelhető sportkocsi ára 120 ezer forintnyi font.

Gépátvétel a bokszutában                            Forrás: McLaren

Cammate mellé jár a Capsule

A műfaj szenzációja a kifejezetten gyermekeknek fejlesztett Camatte tanulmányautó, mely már közelít a nagy kocsik méreteihez: érdekessége, hogy elől, középen ül a kölyökpilóta, a mögötte-mellette utazó szülők csak vész esetén avatkoznak a vezetésbe. A Toyota a Tokiói Játékvásáron mutatta be a hozzá kapcsolható lakókocsi-utánfutót: a Camatte Capsule belső tere egyedien alakítható és teljes bal oldala nyitható. Három falának színét és mintáját kivetítőkkel lehet változtatni a Camatte Capsule utánfutóban, melynek hossza 3785 mm, szélessége 1500 mm, magassága 1845 mm.

A Toyota kölyökszerelvénye                              Forrás: TMC

Mustang hang

A Smart Drive Power Wheels Mustang nem csak formájában idézi az igazit: számítógépes vezérlésű kipörgésgátlójával nedves füvön sem csúszkál és stabilitás ellenőrző rendszere jelzi a borulásveszélyt és leállítja a kétüléses autót. A szülők érintésvezérlésű felületen maximálhatják a jármű sebességét 1,5 és 8 km/óra között. A kölyökgép beépített hangrendszere igazi Mustang motorhangot sugároz, mindezt 360 dollárért.

Kicsiben is dögösek                           Forrás: Ford MC

Arisztokrata modellek

Az elmúlt évszázadban leginkább az arisztokrata gyerekek élvezhették igazán a kis gépcsodákat. Nem véletlen, hogy a Bugatti ismét elkezdte gyártani kölyökmodelljét, mely már csak nevében Baby. A márka 111. évfordulóján kerül piacra az ötszáz darabos Bugatti Baby sorozat, mely már elővételben elkelt. Az első Baby-t a márka alapítója, Ettore Bugatti álmodta meg négyéves fiának. Az első darab 1926-ban készült és bár egyszeri modellnek szánták, a siker hatására 1936-ig ötszázat gyártottak belőle. Ez még az eredeti utcai autónál feleakkora méretű volt, a 2021-es Baby II már ennél nagyobb, mert 75 százalékos hosszúságú, vagyis alig marad el a nagytól.

A Baby II. tervei az eredeti Bugatti forma 3D szkennelése alapján készültek, de napjaink technikájával gyártották háromféle villanymotoros változatban. A legkisebb 1,4 kilowattórás, a nagyobb (Vitesse) 2,8 kilowattórás akkumulátort kap, ahogy a legnagyobb, a Pur Sang is, melynek karosszériája egyedi, kézimunkával készül. Egy kilowattos villanymotorjával az alapmodell 20 kilométer/órás sebességre képes, jóval gyorsabb a 4 kilowattos motorral szerelt változat. A Bugatti Baby II alapmodelljének ára 30 ezer euró, a Vitesse 43,5 ezer euróba kerül, a Pur Sang változatért 58,5 ezer eurót kell fizetni.

Valamivel olcsóbb és jótékonysági célokra készült az angliai The March Church diákjainak és a Rolls-Royce luxusautó márka szakembereinek alumíniumvázas villanyautója, mely 13 km/órás tempóra képes. A March 2 Glory orr-részét kézi faragású March Hare fafigura díszíti.

Elől a Baby II, mögötte az ősmodell      Forrás: Bugatti

J40

A legendás J40 Motor Company ma már nem gyárt pedálos autókat, pedig elődje, az 1949-ben alapított Austin Junior Car Factory egykor jelentős cég volt: 1971-ig 32 098 darab J40-es készült a dél-wales-i műhelyben a legendás Austin mintájára. A J40 Motor Company napjainkban pótalkatrészeket gyárt az egyre értékesebb kisautókhoz, melyeknek már csak töredékét használják gyerekjátékként. Ahogy az igazi veteránokhoz, a kis pedálosokhoz is bármi utánrendelhető, de nem akármilyen áron: a fényszóró párja 180 font, az alumínium hűtőrács 110 fontba kerül.

Szállításra váró pedálos Austinok     Forrás: J40 Motor Company

Hajtás pajtások

És ne feledkezzünk meg sok kelet-európai felnőtt gyerekkori vágyáról, a pedálos Moszkvicsról sem, melyekhez szintén minden beszerezhető: a négy lámpaburából, egy hűtőmaszkból és egy kormányból álló csomag 26 ezer forintba kerül. Egyetlen szépen restaurált darabért háromszázezer forintot is elkérnek. Nem véletlen, hogy sok más értékes szerszámmal együtt unokájának szánt pedálos Moszkvicsát is ellopták a tolvajok autószerelő barátom műhelyéből.

Az autóimádó nemzedékre jellemző, hogy miután az eset egyetlen rövid mellékmondatban megjelent a Veterán autó és motor magazinban, néhány nap múlva jelentkezett a szerkesztőségben Kőváry Béla, aki felajánlott ingyen egy autót. Varga István el is hozta Tolcsváról és alapos munka után némileg megkésve is, de megajándékozta unokáját a restaurált Moszkviccsal.

Varga István a kárpótlás Moszkviccsal                      Fotó: Boros Jenő    

Múltidézés

Az első pedálos kisautó 1902-ben jelent meg a párizsi Bon Marché áruház kínálatában. A franciák és többi európai ország gyermekei után a játék hamarosan meghódította Amerikát: az Újvilágban természetesen a nagy kocsikhoz hasonlóan a kicsiket is nagy sorozatban ontották a gyártók. A leghíresebb cég, a Murray Ohio háromkerekűek és rollerek után állt rá a pedálos automobilokra. Gyártott Pontiacot, létrás tűzoltót, rendőrkocsit, versenyautót, John Deer traktort, lánctalpas Caterpillart, Chryslert Station Wagont, Stutz Roadstert és anyósüléses Packardot. Már a harmincas években készült pedállal hajtható repülő, amely természetesen nem szállt fel, ahogy a háromkerekű motorcsónak sem úszott, de megvalósította sok gyermek álmát, beleülhettek, vezethették.



Megunt darab                                          Fotó: Boros Jenő

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..