autóipar
Ha 2020-at nem nézzük, akkor Európa márciusi eladási számai olyan alacsonyan repülnek, mint 2013-ban. Szóval, hiába éledezik a világ a járvány okozta teljes leállásból, még hosszú időre van szüksége az autóiparnak, hogy újra a 2019-es számokat tudja produkálni.
Mindezt jól mutatja, hogy habár 2020-hoz képest 63%-kal növekedtek az újautó-eladások a JATO Dynamics szerint, 2019-hez képest ez valójában 22%-os visszaesés, amin tetéz a jelenleg az egész autóipart sújtó chiphiány is. Ebben a furcsa környezetben csökkent a belsőégésű motoros autók aránya, miközben a hibrid és teljesen elektromos autók növekedésnek indultak.
Míg 2019 márciusában az új autók mindössze 3,4%-a volt full elektromos, addig tavaly már 9,7% volt ez a szám, idén márciusra pedig egészen 16%-ra ugrott, teljes Európa tekintetében. Közülük is a Tesla Model 3-ból fogyott a legtöbb, 2600 regisztrált modellel. Ezzel a negyedik legjobb számot produkáló autó lett márciusban, még a Toyota Yaris-t is megelőzve.
Ugyanígy megfigyelhető az SUV-ok további térnyerése. 2019 márciusában az európai eladások 36,8%-át harapták ki az emelt hasmagasságú modellek, 2020-ban már 39,9%-ról beszéltünk, idén márciusra pedig 45%-ra növekedett az arányuk.
Úgy tűnik tehát, hogy az ideális kombináció 2021-ben az elektromos SUV lehet, akármennyire is oximoronnak tűnik egy 2 tonnás batárral világot menteni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!