törésteszt
A vadonatúj Subaru XV és Impreza mind a négy vizsgált területen (felnőtt utasok védelme, gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem, biztonsági rendszerek) kimagasló, jóval a minimálisan meghatározott érték fölötti pontszámot szerzett, és mindkét autó figyelemre méltó összesített eredményt ért el.
A vadonatúj Subaru XV és Impreza az első olyan modellek, amelyek az új Subaru Globális Padlólemezre (SGP) épülnek, amit a vállalat mérnökei kifejezetten a magasabb szintű biztonsági teljesítmény, vezetési élmény és rugózási kényelem szempontjai szerint terveztek. Az SGP alkalmazásával jelentős mértékben nőtt a karosszéria és a futómű merevsége (elöl az oldalirányú hajlító szilárdság 90 százalékkal, a torziós szilárdság 70 százalékkal, az első futómű merevsége 70 százalékkal, a hátsó segédkeret szilárdsága pedig 100 százalékkal), emellett pedig az új modellek az ütközési energia elnyelésében is 40 százalékkal jobb teljesítményt nyújtanak, mint elődeik.
A vadonatúj Subaru XV és Impreza modellek felszereltségében 7 légzsák található (köztük egy SRS térdlégzsák a vezetőoldalon), az áttervezett biztonsági öv csatja pedig mérsékli a sérülések súlyosságát és jobb védelmet nyújt az utasoknak egy ütközés esetén.
A Subaru hatékony EyeSight vezetéstámogató technológiája alapfelszereltségként kerül a vadonatúj XV és Impreza modellekbe, amelyek így kiváló teljesítményt nyújtottak az Euro NCAP önálló vészfékezést vizsgáló tesztjén – mind az úton feltűnő más járművek, mind a gyalogosok esetében. Az EyeSight vezetéstámogató technológia két digitális sztereokamerával figyeli a forgalmat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt, szükség esetén pedig fékez, hogy segítsen elkerülni az ütközést vagy mérsékelni a baleset súlyosságát. Az EyeSight rendszer más téren is segítséget nyújt, figyelmeztetve a vezetőt, ha az autó elkezd kisodródni a sávból, és segítve neki, hogy járművét a kijelölt forgalmi sávban tartsa.