orosz autópiac
Hogy ez az intézkedés miért bír jelentőséggel? Mert – ahogy a klasszikus definíció szól - Oroszországot csak önmagához lehet mérni.
A helyzet ugyanis az, hogy Oroszországban az eddigi gyakorlat szerint, ha egy autó új tulajdonoshoz került, automatikusan új rendszámot is kapott. Ha valaki meg akarta tartani az előző, különleges rendszámot, fizetnie kellett érte. Sokan ezt igazságtalannak tartották.
Ha a családban mondjuk meghalt a papa, és a fia örökölte az autót, a különleges rendszám megtartásáért illetéket kellett fizetnie. Előfordult, hogy agy család egyetlen rendszámért kétszer is perkált, ha például annak idején a szülők is fizettek érte. Olykor nem is keveset. Például az А111АА szám esetében ez 600 ezer rubel (kb. 2 millió 600 ezer forint).
Az új rendelkezések értelmében ez az anomália megszűnik, az örökölt rendszám ingyen lesz.
Mi több, ha valaki eladja az autóját, a különleges rendszámot megtarthatja, és ingyen átirathatja az új gépkocsijára.
A csavaroknak itt még nincs vége. Ha nem örökléssel kerül a különleges rendszámú autó másik tulajdonoshoz, hanem egyszerűen eladják a kocsit, a feltűnő rendszám megtartásáért fizetnie kell az új tulajdonosnak.
A nyerészkedést elkerülendő, a törvény kiköti, hogy csak autótulajdonosok vehetnek részt a rendszám-árveréseken, illetve jegyezhetnek elő különleges rendszámokat. Vagyis bármilyen drága kocsit is vesz valaki, a szalonból egy "szürke" forgalmi jelzéssel kell kigurulnia, és csak a vásárlás után kezdhet kepeszteni egyedi rendszám után.
Az állami illeték legfeljebb 600 ezer rubel lehet azonos számok esetében. Ha azonos betűk ismétlődnek, az háromszor drágábbak, mint a számok bármelyik kombinációja.
Ha például 010 szerepel a rendszámtáblán, akkor 50 ezer rubelt (kb. 220 ezer forintot) kell fizetni, de az RRR már 150 ezer rubelbe (kb. 650 ezer forintba) kerül.