önvezető járművek
A 2024 és 2034 közötti időszakra az Orosz Posta legalább 1,336 milliárd rubel állami támogatást igényel, ami segít ellensúlyozni az önvezető flottára való átállás költségeit. A vezető nélküli gépjárművek értéke jelentősen meghaladja a hagyományos teherautók árát, és az átmeneti időszakban nem lehet spórolni a sofőrök fizetésén.
2024-ben 25 darab vezető nélküli teherautó áll szolgálatba az Orosz Postánál, 11 év alatt pedig 66 darabra nő a számuk. Az első vezető nélküli postaautók az M11-es, Moszkva-Szentpétervár autópályán közlekednek majd. A kalkulációk alapján 2024-ben már összesen 3,6 millió kilométert tesznek meg, 2025-re pedig 12,3 millió kilométerre nő a futásteljesítményük.
Az autonóm postaautók beszerzési költsége várhatóan legkorábban 2035-ben kezd majd megtérülni. A lehetséges beszállítók közé tartozik a KamAZ, az EvoCargo és a Volvo.
Az Orosz Posta mellett olyan nagy cégek is tervezik az önjáró teherszállító autóflottára való átállást, mint az Ozon, az X5, a Pyaterochka, a Perekrestok és Karusel online-áruházláncok. Az X5 cég hét önvezető KamAZ teherautót kezd üzemeltetni, az Ozon online áruházlánc gépjárműparkjához 35 vezető nélküli Volvo teherautó csatlakozik 2024-ben.
Tavaly ősszel a moszkvai polgármesteri hivatal bejelentette: az orosz fővárosnak minden esélye megvan arra, hogy – Európában elsőként – tömegközlekedését 100 százalékban önvezető járművekkel bonyolítsa.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!