Kína
Az új, önvezető DC100 elektromos motorkerékpárt a Davinci Dynamics gyártja. A gyártmányból ítélve az elektromos korszakba átlépve az önvezető járművek inváziójára készülhetünk.
A kínai márka hét évnyi tervezés, kutatás és fejlesztés után mutatta be új elektromos motorkerékpárját, ami látványnak is elképesztő. Amolyan minimál-dizájnnal készült szellemmotor, amely minden manővert képes végrehajtani anélkül, hogy vezető ülne a nyergében.
A DC100 a hátsó kerékbe integrált elektromos motorral van felszerelve, amelynek csúcsteljesítménye 137 lóerő, maximális nyomatéka 850 Nm. maximális sebessége 200 km/h , és három másodperc alatt gyorsul 0 -ról 100 km/h -ra. Hatótávolsága 357 km körüli, a 17,7 kWh -s lítium akkumulátor pedig körülbelül fél óra alatt töltődik fel 80% -ra.
A gyártó a járművet „két keréken gördülő robotként” írja le. A motorkerékpárt számtalan szenzorral látták el, melyek garantálják, hogy a jármű minden közlekedési szituációban képes legyen biztonságosan mozogni.
Az akkumulátort oly módon helyezték el a motortestben, hogy az esztétikailag ne lógjon ki a dizájnból. A jármű szenzorai képesek érzékelni a környezeti hőmérsékletet, a dőlésszöget, a terep típusát, a terhelést, a sebességet és a gyorsulást. A beépített okos rendszer az összes információt feldolgozva beállítja a motorkerékpár optimális haladási teljesítményét.
A Hill-Start Assist Control gondoskodik az emelkedőkön történő indulásról, a Downhill Assist Control pedig lejtős terepen szabályozza a sebességet és a fékezést, illetve visszatermeli az akkumulátorba az energiát.
Az igazi újdonság a motorkerékpárt egyensúlyban tartó funkció, ami az elektronikus szervokormánynak köszönhető, és már a prototípus is fel van vele szerelve. Ez lehetővé teszi, hogy a jármű pilóta nélkül is talpon, azaz a kerekein maradjon. Ilyen, már jelen van a prototípusokon. Természetesen minden irányító parancs kezelhető egy olyan alkalmazással, amely lehetővé teszi a motor távirányítását, és digitális kulcsként is használható.
Nem ez az első alkalom, hogy a nagy motorkerékpár-gyártók előállnak hasonló jellemezőkkel rendelkező járművekkel. Ám az olyan márkák, mint a Honda és a Yamaha eddig csak olyan koncepciókat mutattak be, amelyek soha nem kerültek gyártósorra. A kínaiak előbbre tartanak. Az új, önjáró DC100-ra már felvesznek előzetes rendeléseket. A kaució 1500 euró, a 26 ezer eurós teljes vételár fennmaradó részét pedig a 2022 júliusára tervezett szállításkor kell kifizetni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!