klímavédelem
Litkei Máté János a Klímapolitikai Intézet igazgatóját kérdezték az M1 Ma reggel című műsorában arról, hogy a hagyományos vagy elektromos autóé-e a jövő? Nem csak a pilóták, az istállók és a nagy autómárkák rivalizálnak egymással a versenypályán. A hagyományos és az elektromos meghajtás is versenyre kel, a tempót pedig a klímaváltozás és a vásárlói igények diktálják - írja a hirado.hu
Hozzátette: az utóbb akkumulátorok már felveszik a versenyt a belsőégésű motorokkal, kezdik utolérni őket. A technológiai érettség azonban még nem teszi lehetővé, hogy a nagy autógyártók nyereséges módon átálljanak kizárólag elektromos autók gyártására.
Példaként említette a Tesla autógyárat, amely csak elektromos autókat gyárt és 2020-ban nyereséges tudott lenni, de ez jórészt a kvótakereskedelmi rendszernek volt köszönhető, nem pedig az autók piaci értékesítésének.
Az intézetvezető a reggeli műsorban kijelentette, minél érettebb lesz a technológia, annál inkább megfizethető is lesz,
de ezenkívül a közvetlen és közvetett támogatások is elősegíthetik az elektromos autók szélesebb körű elterjedését. Ilyen Magyarországon az ingyenes parkolás zöld rendszámmal vagy a 2,5 milliós állami támogatás a 11 millió forint alatti tisztán elektromos autók vételénél.
A hirado.hu közlése szerint az igazgató kitért arra is, hogy fontos szempont, hogy egy töltés körülbelül harmad annyiba kerül, mint egy belső égésű motor megtankolása. Még sok a kérdőjel, hogy mennyire reális cél a belső égésű motorok kivezetése vagy korlátozása 2035-re.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!