BMW Group

Növekedéssel zárta az év első kilenc hónapját a BMW

2021.10.08.

2021 januárja és szeptembere között a vállalatcsoport világszerte 1 932 236 darab új autót adott el, amely 17,9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának teljesítményét. Az elektromos mobilitásra összpontosító stratégia eközben népszerűbb, mint valaha: a zéró emissziójú BMW és MINI modellek értékesítési mutatója az év eleje óta több mint duplájára emelkedett.

A BMW Group világszerte 1 932 236 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2021 első kilenc hónapjában, amely 2020 első háromnegyed évéhez képest viszonyítva 17,9 százalékos növekedésnek felel meg. A jelentős növekedésből a bajor prémiumgyártó mindegyik márkája és összes értékesítési régiója kivette a részét. Rendkívül erős versenyhelyzetét kihasználva a BMW Group tovább építkezik olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok, Európa és Kína.

- Az elmúlt kilenc hónap értékesítési sikertörténete tisztán mutatja, hogy ügyfeleink mennyire nagyra értékelik kiegyensúlyozott, fenntartható és magával ragadó modellpalettánkat. A félvezető komponensek körül kialakult nehézségeket az egész év során erős működési teljesítménnyel tudtuk ellensúlyozni. Meggyőződéssel valljuk, hogy a 2021-es évet ambiciózus értékesítési céljainkat elérve, stabil, nyereséges növekedéssel zárjuk – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. - Az év eleje óta több mint duplájára növeltük tisztán elektromos meghajtású új autóink értékesítési volumenét, amely minden kétséget kizáróan igazolja elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiánk létjogosultságát – tette hozzá.

2021 januárja és szeptembere között a BMW Group világszerte 231 576 darab hálózatról tölthető új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva 98,9 százalékos fejlődést jelent. Az év harmadik negyedéve ebből 78 333 darabbal vette ki a részét, amely 43,1 százalékos gyarapodásnak felel meg. Az év eleje óta a BMW és a MINI összesen 59 688 darab tisztán elektromos meghajtású új autót értékesített globálisan, amely 121,4 százalékkal szárnyalja túl a 2020-ban produkált mutatót. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely az év eleje óta Európában is elérhető, ez idő alatt 20 887 példányban talált gazdára.

- A BMW iX és a BMW i4 novemberi piaci bevezetésével a hálózatról tölthető modellpalettánk két olyan újdonsággal bővül, amelyek még vonzóbbá teszik az elektromos mobilitást. Már a nóvumokra érkező előrendelések is jól tükrözik ügyfeleink lelkesedését az új modellek iránt – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW Group az elkövetkező években jelentős mértékben bővíti tovább hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, BMW X1 és BMW 5-ös sorozat, valamint a MINI Countryman utódja és a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Rolls-Royce Spectre, amelynek érkezését a brit luxusautó-gyártó nemrégiben irányozta elő 2023 negyedik negyedévére. A BMW Group már 2023-ban legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel kívánja képviseltetni magát azon járműszegmensei 90 százalékában, amelyekben jelen van. A vállalatcsoport célja, hogy a 2025-ig hátralévő négy esztendőben évente átlagosan 50 százalékkal növelje tisztán elektromos meghajtású új autói értékesítési mennyiségét, ezzel pedig meghaladja a 2020-ban eladott darabszám több mint tízszeresét. A BMW Group tervei szerint a zéró emissziójú modellek már 2030-ban a vállalatcsoport abszolút globális értékesítési mutatójának legalább 50 százalékát adják majd, és mint ilyen, az elkövetkező körülbelül tíz évben a bajor prémiumgyártó mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

2021 első kilenc hónapjában a BMW Group a félvezető komponensek elérhetősége szerint alakította át gyártási programját. A vállalatcsoport arra számít, hogy a félvezető alkatrészek ellátása továbbra is nehéz marad, így nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz – noha a BMW Group a komponensek körül kialakult nehézségeket eddig sikeresen ellensúlyozta.

A BMW világszerte 19,3 százalékkal több új autót adott el idén szeptemberig, mint az előző esztendő első kilenc hónapjában. Szám szerint ez 1 703 080 darab új modell, amelyből a BMW X modellcsaládot alkotó Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellek a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest 20,6 százalékkal több, pontosan 764 958 darabbal vették ki a részüket. A bajor prémiummárka portfóliójához nyáron csatlakozott az átfogó megújuláson átesett BMW X3 és BMW X4, amelyeket hamarosan az új BMW 2-es Coupé és az új BMW 4-es Gran Coupé követ – egyedülálló stílusban testesítve meg a márka által fémjelzett vezetési élményt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....