értékesítés
Németországban 4,4 százalékkal többet, 49.700 gépkocsit adtak át az ügyfeleknek az év első öt hónapjában. A márka összesen 27,4 százalékkal, 5.600 egységre növelte értékesítését a nagy európai piacoknak számító Spanyolországban, Olaszországban 26,3 %-kal, 4.500 darabra bővült a kiszállítás, és 20,1 százalékkal többet, összesen 8.000 haszonjárművet adtak el Franciaországban.
Kelet-Európában a márka 8,2 százalékos növekedést ért el a 13.900 gépkocsi kiszállításával.
Európán kívül a következő régiók mutattak növekedést:
Észak-Amerika + 19,6 százalék, 3.000 kiszállított gépkocsi, Dél-Amerika + 4,0 százalék, 15.500 leszállított gépkocsi, és a Közel-Kelet, + 1,8 %-kal többet, 14.000 gépkocsit szállítottak ki az ügyfeleknek.
Csupán a nagy egyedi piacnak számító Brazília (- 17,9 %, 4.300 eladott gépkocsi) és az afrikai régió (14,6 százalékkal kevesebb, 6.100 kiszállított gépjármű) mutatott csökkenést a kiszállításban, ennek oka az általános helyzet folytatódó nehézségeiben keresendő.
Világméretű kiszállítások modellek szerint (a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva):
- 81.400 gépkocsi a T-model sorozatból (összesen 73.200 darab, +11.2 százalék)
- 64.300 gépkocsi a Caddy sorozatból (összesen 61.800 darab; +4.0 százalék)
- 30.300 gépkocsi az Amarok sorozatból (összesen 30.100 darab; +0.9 százalék)
- 19.100 gépkocsi a Crafter sorozatból (összesen 19.400 drab; -1.8 százalék)