törésteszt
Kisebb meglepetésre nem ért el maximális, ötcsillagos eredményt az Audi TT harmadik generációja az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. A mindössze négy csillag főleg annak köszönhető, hogy nincs a felszereltségében benne az automatikus fékezésre képes vészfék-asszisztens, és még pár új vezetéstámogató rendszer.
Az európai törésteszteket végző, független, nonprofit Euro NCAP 2015-től szigorúbb tesztelési rendszert vezetett be, amit először az Audi TT esetében használnak. Az új tesztben nagyobb hangsúlyt kapnak a pontozáskor a vezetéstámogató rendszerek, mint a korábbi értékelésben. Emellett új bábukat is használnak az idei évtől, és a félátfedéses frontális ütközés mellett már teljes átfedésest is végeznek az autókon. Utóbbiban egy alacsony, 1,5 méteres nőt mintázó bábut helyeznek a vezetőülésbe, és a hátsó ülésen is van egy ugyanekkora „utas”.
Az Euro NCAP szerint a TT-ben a hátsó ülésre biztonsági okokból legfeljebb 1,45 méter magas utasoknak lenne szabad ülnie, de az ostorcsapás jellegű sérülések ellen még ők sincsenek biztonságban a hátsó fejtámla kialakítása miatt.
Az utóbbi időben egyre masszívabb struktúrájú autókat építenek a gyártók, amik az ütközés során kevésbé roppannak össze, mint a korábbi modellek. Ez azonban azt is jelenti, hogy az utasokra nagyobb lassulást kell elviselniük, ami különösen az alacsonyabb testmagasságú emberekre jelenthet veszélyt, főleg a mellkas tájékán. Az Euro NCAP pontosan ezért találta ki azt, hogy alacsony, 1,5 méter magas nőt mintázó bábut használnak a teljes átfedéses frontális ütközéses vizsgálatban.