járműipar

Nagyot lendült az autószektor a harmadik negyedévben

2017.11.29.

A gyenge második negyedév után erőre kaptak és lendületbe jöttek az autóipar európai szereplői. A PricewaterhouseCoopers irányadó indexe azt mutatja, hogy mind az autógyártó- mind a beszállítói szektor részvényesi értéke 11,5 százalékkal nőtt. A kereskedelem sem áll rosszul, 11,1 százalékos a növekedése.

Az autógyártók közül messze kitűnik a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA-csoport. Az olasz-amerikai vállalat részvényesi értéke 64,9 százalékkal nőtt, a vállalat eredményeit a jó amerikai, latin-amerikai és európai eladásai javították. A PSA részvényesi értéke 15,4 százalékkal nőtt, miután a francia vállalatcsoport felvásárolta az Opel és Vauxhall márkákat a General Motorstól. A többi gyártó csak mérsékelt emelkedést ért el, a Renault 4,9 százalékost, a Daimler 5,9 százalékost. 

Az európai gyártók sikere maga után húzta az autóipari beszállítókat, a 19 legnagyobb európai alkatrészellátó - kettő kivételével - mind jól teljesített. A második negyedév végén csak kilencüknek sikerült a pozitív zárás. A negyedév bajnoka a Jászárokszálláson is gyártó francia Faurecia, amelynek a részvényesi értékét leginkább az húzta fel, hogy Patrick Koller cégvezető bejelentette, egy nagy vállalatfelvásárlást készítenek elő. A Siófokon is gyártó norvég Kongsberg Automotive kábelbeszállító 28,3 százalékra gyarapította részvényesi értékét, miután hat veszteséges üzemét zárta be.

Az autókereskedelmi szektorban is jóra fordultak a dolgok, az előző negyedév 9,2 százalékos visszaesését 11,1 százalékos emelkedés követte. A legnagyobb növekedést az Inchcape könyvelhette el, amely 10,9 százalékos mínuszból 15 százalékos pluszra tornászta fel részvényesi értékét.

Biró Csongor

Gyártók részvényesi értéke (százalék)

1. Fiat Chrysler 64.9 (2017 Q3) 169.4 (1 év) 204.7 (3 év)

2. Peugeot 15.4 51.9 103.4

PwC SVI átlagindex 11.5 26.4 29.0

3. Daimler 5.9 12.5 26.2

4. Volkswagen 5.5 12.5 -9.4

5. BMW 5.4 18.7 10.5

6. Renault 4.9 18.1 58.

Beszállítók részvényesi értéke (változás százalékban)

1. Faurecia 32.1 (2017 Q3) 71.4 (1 év) 142.7 (3 év)

2. Kongsberg 28.3 36.5 20.6

3. Leoni 24.7 75.5 38.0

4. Polytech 21.7 156.8 244.8

5. Hella 19.0 45.0 –

6. Grammer 18.7 4.2 91.2

7. Plastic Omnium 13.3 24.3 99.4

8. Continental 13.2 16.9 50.8

9. Brembo 11.8 36.7 190.5

PwC átlagindex 11.5 27.2 72.5

10. Sogefi 9.8 185.8 78.6

11. Autoliv 9.2 12.6 53.0

12. Delphi 8.6 33.1 79.1

13. MGI Coutier 7.7 60.2 242.9

14. GKN 6.8 8.9 4.0

15. Valeo 6.4 23.3 126.1

16. Michelin 6.1 29.0 80.0

17. Pininfarina 3.1 103.6 -4.5

18. Autoneum -1.5 -3.4 102.8

19. ElringKlinger -5.4 3.1 -27.0

 

  

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....