Lamborghibi Urus

Nagy sebességnél leválhat a Lamborghini Urus motorháztetője, de tesznek róla

2024.07.26.

Egy Lamborghiniről ez a hír szokatlan és nehezen hihető, mégis igaz. 

A nyugati szaksajtó szerint nagyobb sebességnél – kb. 150 km/óra felett – annyi levegő préselődik össze a motorháztető alatt, hogy próbára teszi a reteszelő szerkezet szegecseit.  Ilyen helyzetben, ha az autó erősebben megrázkódik – mondjuk, ha kátyúra megy -, a szegecsek ellazulnak, esetleg kiszakadhatnak a fészkükből, s a motorháztető a szélvédőnek csapódik. Vagy akár le is válhat a pántokról, ami már komoly veszélyt jelenthet nemcsak az autókban tartózkodókra nézve, hanem azokra is, akik az jármű mögött haladnak.

A probléma egyes Urus modellekben jelentkezett, és komoly aggodalmat váltott ki a Lamborghini tulajdonosok és rajongók körében, mivel a biztonságnak mindig elsőbbséget kell élveznie az autók gyártása során, pláne ha Lamborghiniről van szó.

A Lamborghini gyorsan reagált a problémára, és visszahívási kampányt hirdetett, amely 2133 járművet érint a 2023-2024-es Urus Performante és Urus S sorozatból. A gyártó úgy becsüli, hogy csak a visszahívott autók két százalékát érintheti a hiba. Európában csupán két garanciás igény érkezett a vállalathoz a szóban forgó problémával összefüggésben. A vállalat már elkezdte a robusztusabb reteszelők gyártását, a cserekampány valamikor a nyár közepén kezdődik.

A Lamborghini Urus az olasz autógyártó zászlóshajója, amely igazi slágerré vált a gyors vezetés és fényűző járművek szerelmesei körében. Bár a motorháztetővel kapcsolatos probléma igen sajnálatos a luxusterméket előállító gyártó számára, a visszahívással megelőzhetők az esetleges baleseteket. A cég gyors reagálása ebben a helyzetben nagyon fontos lépés a közlekedésbiztonság szempontjából.

Ide tartozik, hogy a Lamborghini április közepén mutatta be az Urus SE SUV hibrid változatát, amely nyolcliteres ikerturbós V8-as motorral és a sebességváltóba integrált állandómágneses szinkron villanymotorral van felszerelve. A jármű összeteljesítménye 800 lóerő, forgatónyomatéka pedig 950 Nm. Az autó nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott, amely mind a négy kerék között osztja el az erőt. A modellt 25,9 kW/h kapacitású lítium-ion akkumulátor is hajtja, tisztán elektromos üzemmódban több mint 60 kilométert tesz meg, végsebessége pedig elektromos hajtással 135 km/óra. Az új Urus 3,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig 312 km/h.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.27
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2025.02.27
Összehangolt akció zajlott Siófokon és vonzáskörzetében, 55 szabálysértővel szemben léptek fel a....
2025.02.27
Csaknem a duplájára nőttek a használt kínai autók eladásai Oroszországban. ..
2025.02.27
A Lexus egyik legfontosabb kezelőfelületi újítása szolgált ihletadó forrásként azokhoz a kreatív....
2025.02.27
Lukács Lóránt operatőr szárazföldön és vízen is kiváló versenyző volt. ..
2025.02.27
Balesetet okozott, ez buktatta le a 24 éves veszprémi férfit. Jogosítványa nem volt - írja a police....
2025.02.27
Zsinórban másodszor nyerte el a Dachser a „Citizen Development Empowerment” díjat. Az elismeréssel....
2025.02.27
A győri Széchenyi István Egyetem Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Karán közel 240-en....
2025.02.27
A Forma-1 75. szezonjának kezdetével egy izgalmas programsorozat rajtol el a LEGO Csoport és a....
2025.02.27
Mercedes csillag: Szinte senki sem tudja, mit jelent a három ágú logó – írja az efahrer.com.     ..