e-mobilitás

Nagy elektromos autó felmérés: sok a bizonytalanság

2021.10.10.

A magas árak, a mindennapi használatra való alkalmassággal kapcsolatos bizonytalanság és a töltési kapacitás gyengesége csökkentik az elektromos járművek esélyeit – olvasható ki abból a nemzetközi felmérésből, amelyet öt nyugat-európai országban végeztek.

A felmérésben 5566 AutoScout24 felhasználó vett részt, köztük Németországból 1355, Ausztriából 917, Belgiumból 1164, Olaszországból 1070, Hollandiából pedig 1060;  A kérdéseket 2021. július és augusztusban tették fel, a téma pedig az e-mobilitás volt.

Mercedes csúcs e-autó: EQS

Az elektromobilitás előmozdítását a párizsi klímacélok elérésének egyik alapvető építőelemének tekintik. Ausztriában az utóbbi időben jelentősen megnőtt az alternatív hajtású járművek eladása – írja a felmérést ismertető Österreich című napilap.  Ebben az évben is nagy plusz volt a teljesen elektromos autók eladásában. Ez azonban elsősorban vállalatokon és hatóságokon alapul.  A magánvásárlók körében a tiszta elektromos járművek új regisztrációi még az ötödét sem tették ki 2021 első felében.  Az AutoScout24 aktuális, egész Európára kiterjedő felhasználói felmérése szerint az akkumulátoros elektromos járművek lassan azoknak a magánvásárlóknak is a középpontjába kerülnek, akik jelenleg autóvásárlást terveznek.

Országonkénti különbségek

Eszerint minden harmadik, Ausztriából érkezett válaszadó gondolkodik elektromos autó vásárlásán. A hibrid modell opció lehet tízből négy osztrák számára. Egy nemzetközi összehasonlítás azt mutatja, hogy különösen a németeknek van nagy aggodalmuk az e-autókat illetően. A holland válaszadók a legnyitottabbak és a legjobban tájékozottak.

Két csoport

A jelenlegi tanulmányban az online platform két csoportot vizsgált külön: az általános weboldal -felhasználókat és azokat a felhasználókat, akik jelenleg kifejezetten új autó vásárlását tervezik.  Ha megnézzük a jelenlegi vásárlókat, kiderül, hogy az elektromos autók nagyon népszerűek: összesen 17 százalék „határozottan” fontolgatja az elektromos jármű vásárlását, további 20 százalék pedig „talán” az akkumulátorral működő autót választaná.  Ez azt jelenti, hogy 37 százaléka nyitott gondolkodású, amikor elektromos autót vásárolna.  Ennek ellenére nem minden jelenlegi autóvásárló van meggyőződve az új meghajtásról. A megkérdezettek 44 százaléka jelenleg határozottan nem akar elektromos autót vásárolni, 19 százalékuk valószínűleg nem. Ha a hibrid járműveket nézzük, az értékelés kiegyensúlyozottabb: 42 százalékuk fontolgatja a vásárlást a jelenlegi helyzetben, 34 százalék számára ez kizárt.

Audi e-csúcs: e-tron GT

Nemzetközi szinten a jelenlegi autóvásárlók hajtáshoz való hozzáállás hasonló. Az olaszok és németek 37 százaléka felvesz e-autókat a keresési profiljában, míg a belgák mindössze 35 százaléka. A hollandok sokkal nyitottabbak: 45 százalék gondolkozik elektromos autó vásárlásán. A hibrid járművek Hollandiában népszerűbbek, mint máshol Európában: 56 százalékuk fontolgatja a vásárlást, de az olaszok csak 52, a belga 47, a németek 51 százaléka.

A legnagyobb aggodalmak: költségek és töltési infrastruktúra

Ami az e-autókat illeti, érdemes megnézni a vizsgálatban részt vevő válaszadók teljes csoportját. Ez azt mutatja, hogy Európában az ár az első. A német válaszadók 62 százaléka azon a véleményen van, hogy drágább elektromos autót vásárolni, mint egy hasonló belső égésű motorral rendelkező járművet. Az osztrák (62 százalék), a belga (64 százalék) és az olasz (65 százalék) válaszadók hasonlóan látják. Hollandiában ezzel szemben lényegesen kevesebb felhasználó osztja ezt az aggodalmat: mindössze 47 százalék van azon a véleményen, hogy mélyebben kell a zsebébe nyúlnia egy e-autóért, mint egy belsőégésű motorral szerelt járműért.

Egy másik fájdalmas pont a töltési infrastruktúrával kapcsolatos aggodalom. Különösen a németek aggódnak emiatt: 54 százalék gondolja úgy, hogy nehéz ellátni az elektromos autót energiával, mivel az országban kevés töltőállomás található. Belgiumban a válaszadók 47 százaléka osztja ezeket az aggályokat, Olaszországban ez 46 százalék, Ausztriában pedig 44 százalék. Hollandiában ezzel szemben a töltési infrastruktúra sokkal jobbnak tűnik, mivel mindössze 25 százalékuk aggódik elektromos pontok miatt.

Mi a helyzet azzal az aggodalommal, hogy egy elektromos autó nem alkalmas mindennapi használatra?  Itt is a németek aggódnak a legjobban: 30 százalék gondolja úgy, hogy a mindennapi életben problémák lehetnek a hajtástechnikával. Az osztrákok (28 százalék) és a belgák (21 százalék) is ismerik ezt az elképzelést. Hollandiában és Olaszországban viszont ez a kérdés csak a válaszadók 15 százalékát aggasztja.

Ausztria legfontosabb kritériuma: hatótávolság

VW ID.3

Érdekes megnézni az AutoScout24 felhasználókat, akiknek konkrét vásárlási szándékuk van. Először az osztrák tanulmány résztvevőire összpontosítsunk: bár az ár e csoport válaszadóinak 46 százaléka szempontjából releváns, más témák fontosabbak. A csúcson a feltöltési tartomány áll, amelyet 62 százalék tart relevánsnak, ezt követi az akkumulátor gyors feltöltésének lehetősége (49 százalék szerint ez fontos).  Az e-autók iránt érdeklődők számára is fontos a kényelem (37 százalék számára fontos), a tárhely (34 százalék) és a magas hatékonyság (36 százalék).  Majdnem egyharmaduk (30 százalék) számára a pénzügyi támogatások relevánsak a szóban forgó autó esetében.

Az árak és a támogatások Olaszországban relevánsak

Külföldre nézve kiderül, hogy mindenhol a tartomány a legfontosabb kritérium, de a válaszadók nagyon eltérő prioritásokat határoztak meg. Olaszországban például az ár központi jelentőségű 49 százalék számára, 51 százalék még a jármű támogatását is várja. Máshol viszont az emberek egyre inkább a kényelmes járműre hagyatkoznak: ez a belgák 45, a hollandok 43 százaléka számára fontos. Ugyanazon nemzetek esetében a márka is szerepet játszik.  A hollandok 25, a belga válaszadók 24 százaléka szeretne prémium terméket. Összehasonlításképpen: ez csak az osztrákok 11 százaléka számára fontos.

Európában elégtelennek minősített információk

Még akkor is, ha az e-mobilitásról egyre gyakrabban beszélnek a médiában, a megkérdezett európaiak körülbelül kétharmada úgy érzi, hogy nem kellően tájékozott erről. Ausztriában minden harmadik (33 százalék) több információt szeretne a felmerülő karbantartási költségekről. És majdnem ennyien (30 százalék) nincsenek tisztában az elektromos autó előnyeivel és hátrányaival a hibrid járművekhez képest. Olaszországban még nagyobb az információigény: 37 százalék vágyik a karbantartási költségek pontos ismeretére, 33 százalék pedig az e-autók előnyeire és hátrányaira. A hollandok csak minden negyedik (25 százalék) szeretne tájékoztatást a karbantartási költségekről, valamint az elektromos járművek és hibridek előnyeiről és hátrányairól.

André Eckert, az AutoScout24 osztrák országmenedzsere „A tanulmány azt mutatja, hogy a nemzetközi és különösen ausztriai érdeklődők további információkat kérnek az e-autókról. Bizonytalanságok vannak a járművek hatótávolságában, töltési lehetőségeiben és karbantartási költségeiben, valamint ezeknek a paramétereknek a saját élethelyzetével való összehasonlításában. Minél átláthatóbb a piac, a járművek és az e-autók kezelése a fogyasztók számára, annál hajlandóbbak a megfelelő modellek megvásárlására. Ezért a technológiai és infrastrukturális intézkedésekbe történő beruházásokon kívül információs kampányra is szükségünk van az e-mobilitás területén. "

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.22
Személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset miatt teljes útlezárásra kell számítania a....
2021.10.22
Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája volt a leggyorsabb pénteken az első szabadedzésen a Forma-1-es....
2021.10.22
Ha nem vársz sokat, nem fogsz csalódni. ..
2021.10.22
Pick up-kedvelők számára érdekesség, hogy a Nissan vadonatúj Frontier 2022 NISMO Off Road....
2021.10.22
Az M3-ason baleset, az M43-ason a tranzitforgalom, az M0-áson műszaki hibás teherautó okoz....
2021.10.22
A 2022-ben rajtoló, teljesen megújult Air Race világbajnokságon egy bevált páros is ott lesz a....
2021.10.22
Szeptemberben nem adtak el egy Ferrarit sem, de nem volt rossz hónapjuk a luxusautó-kereskedőknek....
2021.10.22
Lezárták az 67-es utat Mozsgó és Szigetvár között baleset miatt – tájékoztatta a Baranya Megyei....
2021.10.22
Károkat és közlekedési fennakadásokat okozott és egy halálos áldozatot is követelt Németországban a....
2021.10.22
A magyar autóipar történelmi mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy most először kezdődik meg az....