Das WeltAuto

„Most nincs olyan autó, amit nehéz lenne eladni”- interjú Tóth Péterrel – 2.rész

2021.11.29.

A Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel készült interjúnk második részében szó esik az egyre drágább, mégis gyorsan elkelő használtautókról, amelyek manapság egyértelműen az új autók alternatíváját jelentik. Emellett rákérdeztünk a dízelmotorok és az elektromos autók helyzetére, valamint a népszerű extrákra is.

Hogy áll a kereslet a használt autók iránt?

Jelenleg keresleti piac van Magyarországon, tehát többen szeretnének autót venni, mint ahány rendelkezésre áll. Éppen ezért most nincs olyan autó, amit nehéz lenne eladni. A budaörsi Das Weltauto Centrum nyitásakor elsősorban az SUV modellek iránt volt a legnagyobb érdeklődés: Volkswagen Tiguan és T-Roc, Škoda Kodiaq és Karoq, Audi Q5 és Q3. Ezeket követték a régóta népszerű autók: a Škoda Octavia, a Volkswagen Golf, a Seat Leon, az Audi A3 és az A4, amelyek mindig nagy érdeklődést váltanak ki a vásárlókból. Ha a prémium modelleket nézzük, az Audi A6 és A7 is nagyon kedvelt, de az utóbbi egy-két hónapban nem tudok olyan modellt mondani, amelyre ne lenne érdeklődő.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Tehát a vásárlási kedv egészen rendkívüli. Ennek mi lehet az oka?

Számos oka van. Sok ügyfél saját élethelyzetéből adódóan dönt autóvásárlás mellett, tehát van ennek egy kiszámíthatatlan része is. Ugyanakkor egyrészt a használtautó-piacon a tavaszi és őszi időszak hagyományosan erős szokott lenni, másrészt most jön az év vége, amely sok cég esetében fontos, mert különböző okok miatt el akarják költeni a pénzt, amit eddig nem költöttek el.

Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a chiphiány miatt megnőtt bizonyos új autók szállítási ideje, mi pedig elsősorban másfél-két éves modelleket forgalmazunk, amelyek egyes esetekben alternatívát jelenthetnek egy új autóval szemben. Persze nem mindig, aki új autót akar, az új autót fog venni, de aki megelégszik egy fiatal használt autóval, ami nem feltétlenül a saját igényei szerint lett konfigurálva, de cserébe jutányosabb áron juthat hozzá, annak ez egy tökéletes megoldás lehet.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Az új autók esetében példátlan árnövekedést látni a piacon. Ez a használt autóknál is így van?

Egy-másfél éves autók esetében mindenképp, de a 2-4 éves kategóriában is érezhető az árnövekedés. Ahogy említettem, keresleti piac van. Az új autók áremelkedése mellett ez befolyásolja leginkább a használt autók árát. Konkrét példák is vannak erre: manapság előfordul, hogy behoznak egy 2 éves autót beszámításra és mi annyit fizetünk érte, mint amennyiért az ügyfél újonnan vásárolta. Persze ez kizárólag egy jó állapotú, keveset futott autó esetében fordulhat elő.

Az új autók árának növekedése húzza fel a fiatal használtautók árát, ez szinte minden egyes szegmensről elmondható. Természetesen a kereskedések ezt változó módon kezelik: van olyan, aki az árat nem növeli, de kizárja a kedvezmény lehetőségét. Nincs alkudozás, legfeljebb minimális.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

És mi a helyzet az elektromos autókkal? Van kereslet a mai, új modelleknél alacsonyabb hatótávot kínáló modellekre?

Amikor megnyitottunk, már akkor volt egy attraktív, de korlátozott darabszámú elektromosautó készletünk, amely elsősorban Volkswagen e-up! és ID.3 modellekből állt. Az első két hónapban értékesítettük mindet, pedig ezek között volt még első generációs e-up! is. Ezek természetesen jól átvizsgált, keveset futott modellek voltak, így hamar gazdára találtak.

Ráadásul megjelent a kormányzat elektromos autó beszerzését támogató pályázati programja, amely újabb löketet adott: folyamatos az érdeklődés az elektromos autók iránt, ezért nemrég például 16 db elektromos Golfot vettünk. Én hiszek ebben a kategóriában, az ügyfelek érdeklődnek és igazuk is van: minőségi autót kapnak, vezetett szervizkönyvvel, átvizsgálva. Ráadásul károsanyagkibocsátás nélkül autózhatnak.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Mi a helyzet a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autókkal? Veszít a népszerűségéből a dízel?

Nem érezzük a változást, sőt, bizonyos modellek esetében, mint az Audi A4,a Volkswagen Passat, vagy a Skoda Superb, a dízel a keresettebb. Alsó-közép kategóriában, a Volkswagen  Golf, vagy a Škoda Octavia esetében jellemzően a benzines a preferált. Egyébként az ügyfelek kifejezetten tudatosak, pontos elképzeléssel érkeznek arra vonatkozóan, hogy milyen motorizáltságú járművet akarnak. Nagyjából megegyező arányban adunk el benzines és dízel autót, sőt, a gázolajjal hajtott modellek talán kissé túlsúlyban is vannak.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Mik a legfontosabb felszereltségek, milyen extra adja el az autót?

Manapság például az adaptív tempomattal szerelt autók nagyon keresettek, de az asszisztens rendszerek, mint a sávtartó, holttérfigyelő, visszagurulásgátló is rajta vannak az ügyfelek kívánságlistáján, ahogy a kényelmi extrák is, mint például a digitális, akár három vagy négy zónás klíma,  a minden ügyfél számára legkényelmesebb pozíció beállíthatóságát biztosító ülés, valamint a telefontükrözés vagy a kulcsnélküli nyitás-zárás és az elektromos csomagtérajtó. Prémium szegmensben  az ülésszellőztetés, az adaptív futómű, és a legújabb fejlesztésű mátrix led fényszórók amik egyértelműen az ügyfelek alapelvárásai között szerepelnek. Ezek mellett fontos lehet még a több fokozatban nyitható panorámatető és a minél nagyobb felni, amik optikailag rendkívül sokat tesznek hozzá egy-egy autó megjelenéséhez..

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.28
Az ABB Decoded podcast 2022-es évi első epizódjában Lucas di Grassi brazil autóversenyzővel készült....
2022.01.28
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra....
2022.01.28
Romániában a kormány csütörtökön a közlekedési szabályok szigorításáról fogadott el rendeletet,....
2022.01.28
A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megfertőződött a koronavírussal és karanténban van. A cég....
2022.01.27
Ma már mindent elural a CO2 és az önvezetés, 40 évvel ezelőtt viszont jó üzletnek tűnt beszállni a....
2022.01.27
A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági kampányt indít a vasúti átjáróban történő közúti balesetek....
2022.01.27
A Vitesco autóipari beszállító több nagy megrendelést kapott a gyártóktól: egy milliárdos....
2022.01.27
A kínai Nio márka megnyitotta a 800. akkumulátorcserélő állomását , ezúttal a Hangzhou városban....
2022.01.27
Azt remélik, az új, i20 N alapú hibrid Rally1-es autóval végre az egyéni bajnoki címet is....
2022.01.27
Egy autómentő kisteherautó és egy személyautó csapódott egymásnak valamivel 14 óra után - írja a....