e-mobilitás

Mirafiori villamosit

2021.12.04.

A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis. Ennek jegyében a Peugeot-Citroen-Opel, valamint a Fiat-Chrysler egyesülésével év elején létrejött autóipari gigász vezetése áthelyezi két elektrifikálásra váró Maserati modell, a Ghibli és a Quattroporte gyártását a Mirafiori komplexumba, ahol már szériában készülnek a Fiat 500-as e-változatai is.

Szerző: Heimer György

Az egykori legendás torinói Fiat gyártóművet – amelynek futószalagjairól még a régi szép kilencszázhetvenes évtizedben évente több mint 600 ezer négykerekűt gördítettek le – a Stellantis tervei szerint úgy szerszámoznák át, hogy az egyaránt alkalmas legyen mindenféle, belső égésű, hibrid és tisztán elektromos erőforrások előállítására. Mirafioriban jelenleg a benzines Maserati Levante crossover típust gyártják, s emellett ott növelni kívánják a hagyományos 500-as mini gyártómennyiségét is, áthelyezve a kapacitások egy részét a lengyelországyi Tichy gyárból.

Fotó: Fiat

Az termelési átszervezések hátterében hatékonysági problémák húzódnak. Mint ahogy az Automotive News szakportál írja, Carlos Tavares, a Stellantis nagyfőnöke (a fúzió előtt a Peugeot-Citroen vezére) még februárban a munkahelyvesztés miatt nyugtalankodó itáliai szakszervezeteknek kifejtette, hogy a Fiat olaszországi gyáraiban, azonos modellek esetében négyszer magasabbak a termelési költségek, mint a francia vagy a spanyol gyáregységekben. A hatékonyságnövelés ma túlzás nélkül életbevágó – tűnik ki a nemzetközi autóipar híreiből. Herbert Diess, a VW első embere minap azzal riogatott, hogy a wolfsburgi cégmamutnak középtávon 30 ezer dolgozót kellene szélnek ereszteni.

A nagy riválissal, a Teslával példálódzva azt mondta, hogy a startra kész berlini Tesla gyár 12 ezer dolgozóval évente 500 ezer autó előállításával számol. A VW-nál viszont ugyanennyi négykerekű gyártásán 60 ezren munkálkodnak. Becslése szerint amíg egy Tesla Model 3 10 óra alatt készül el, addig egy VW ID.3-hoz háromszor annyi időre van szükség.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
Személygépkocsikat és napelemeket kapott három cégtől az Ökumenikus Segélyszervezet - írja az MTI. ..
2022.01.20
Megbénította Bukarestben csütörtökön a felszíni tömegközlekedést a járművezetők spontán....
2022.01.20
A Volánbusz jármű-fiatalítási programja egyik legnagyobb, egyidejű beszerzésének eredményeként több....
2022.01.20
A karácsonyi különkiadást érdemes végignézni! 2 csapat. Egy kis Polski. 3 feladat. Nagyon izgalmas....
2022.01.20
Íme, egy angol felmérés - sok meglepetéssel. ..
2022.01.20
Negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan a Gartner piackutató vállalat....
2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....