mini
A MINI minden kétséget kizáróan az autóipar legegyedibb stílusú márkája, amelynek termékeiből, szolgáltatásaiból és átfogó szemléletéből világszerte emberek milliói merítenek ihletet a hétköznapokban. A brit gyökerekből táplálkozó prémiumgyártó márkaarculatát emellett a termék- és szolgáltatáspaletta, az innovációkra való törekvés, a hamisítatlan egyéniség és a páratlan kommunikációs megoldások szüntelen újragondolása jellemzi, a MINI osztatlan népszerűsége pedig a világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport legfrissebb felmérésének eredményében is visszaköszön: több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a brit prémiummárka a 87. helyre lépett fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listán.
Az elmúlt évek során a MINI kimagasló márkaérték-növekedésről tett tanúbizonyságot: miközben 2014-ben még nem tudott betörni az Interbrand TOP 100-as listájára, 2015-ben már a 98. helyen debütált, amelyet egy évvel később a 88. helyre, idén pedig a 87. helyre javított fel. A stabil márkaérték-növekedés hátterében a MINI 2015-ben bejelentett átfogó márkaarculat-változása és modellpalettájának szisztematikus újrapozícionálása áll. Az új profil középpontjába a hamisítatlan stílus, az összetéveszthetetlen egyéniség és a kézzelfogható értékrend hármas egysége került, amely a márkakommunikáció exkluzív megoldásaiban is tetten érhető.
A MINI márkatevékenységei messze túlmutatnak a négykerekű egyéniségek megtervezésén és tömegtermelésén. A brit prémiumgyártó dizájnerei és tervezőmérnökei közös asztalhoz ülnek a metropoliszok élhető jövőképén munkálkodó találékony generáció képviselőivel, hogy a márkára jellemző „kreatív helykihasználás” és „minimális alapterület” vadonatúj értelmet nyerjen. A hétköznapi erőforrások felelős felhasználásának egyre nagyobb jelentősége és az egyre szűkülő nagyvárosi terek kontrasztja forradalmi megoldások létrejöttét eredményezi: a MINI 2017 elején rántotta le a leplet a „MINI LIVING – Breathe (Lélegezz!)” installációról, amelyet a New York-i székhelyű SO-IL dizájncsapat kreatív építészeivel karöltve készített el. Az erőforrás-tudatos együttélés úttörő elképzeléseként megálmodott, minimális alapterületen felépített megoldás alapjaiban kérdőjelezi meg a metropoliszok hétköznapi élettereinek hagyományos szerkezeti koncepcióját, miközben bemutatja, hogy a kreatív építészet miként küzdheti le az egyre zsugorodó nagyvárosi területek és az egyre szűkösebb erőforrások égető problémáit.
Termékpalettáján keresztül a MINI ráadásul már közel egy évtizede elkötelezte magát az erőforrások felelős felhasználása mellett: az elektromos mobilitás korszakának eljövetelét sürgető MINI E projektet 2008-ban indította útjára a brit prémiumgyártó, aki az elektromos hajtásláncok közúti tesztelésével felhalmozott szakmai tapasztalatok kiaknázásával 2017-ben első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt négykerekűjét is bemutatta. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt 2019-ben a MINI történetének első tisztán elektromos meghajtású gépkocsija követi, amelyet a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a jövőbe mutató MINI Electric tanulmányautó harangozott be. Mint ilyen, a brit prémiumgyártó széleskörű portfóliója hamarosan innovatív plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású modellekkel bővül.