online
Magyarországon is voltak és vannak próbálkozások az online értékesítés irányába, de nálunk leginkább csak a raktári autókat próbálták ilyen módon eladni, kevés sikerrel. Nyugat-Európában ugyanakkor több országban is aránylag sikeresen vezették be ezt az új csatornát.
Németországban például online értékesítési megoldás indulását láthattuk az Audi, a Citroen, a Hyundai, a KIA, az Opel, a Porsche, a Toyota és az új belépő márka, az Aiways részéről. Ezek is sokfélék, különböznek egymástól az ajánlat típusában, az érintett modellekben és a lehetséges fizetési módokban is. Szintén fontos különbség, hogy milyen szerepet szánnak ebben a kereskedőknek.
Mindeközben a nagy kereskedői hálózatok nem vártak arra, hogy a gyártók meghatározzák szerepüket az általuk létrehozott online értékesítési csatornákban, hanem megalkották saját online platformjaikat. Leginkább az Egyesült Királyság nagy kereskedői voltak aktívak ilyen téren és elsősorban null-kilométeres vagy keveset futott használt autókat értékesítettek online. Emellett bővítették online platformjaikat, például az online szervizidőpont-foglalás szinte mindennapossá vált.
Az ICDP kutatószervezet beszámolója alapján bár az online értékesítési csatornák fejlesztése felgyorsult a járvány alatt, kihasználtságuk továbbra is alacsony szinten marad. Pedig manapság már szinte bármit, bonyolult és drága termékeket is vásárolunk az interneten, autót valahogy mégsem. Ez jó hír a kereskedők számára, annak ellenére, hogy sokan féltették őket attól az időszaktól, amikor a gyártók már őket megkerülve, online adják el az autóikat közvetlenül a vásárlóknak.
A kihasználtság alacsony szintje viszont nem jelenti azt, hogy nincs értelme és haszna az online értékesítés fejlesztésének. Sok esetben a gyártók számára ezek a csatornák inkább a vásárlási folyamat első lépését jelentik, amit utána egy kereskedésben folytatnak az érdeklődők. Egyelőre nincs mód arra, hogy ezt megfelelőlen mérjék, mivel az csak egy teljesen átjárható “omni-chanel” megoldásban lenne megoldható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!