online

Mi lesz az online értékesítéssel a járvány után?

2021.03.04.

Több alkalommal is írtunk az online autóértékesítés terjedéséről a járvány kapcsán, mivel egy ideig sok helyen ez volt az egyetlen módja az autók eladásának. Mik a tapasztalatok, működik-e a koncepció?

Magyarországon is voltak és vannak próbálkozások az online értékesítés irányába, de nálunk leginkább csak a raktári autókat próbálták ilyen módon eladni, kevés sikerrel. Nyugat-Európában ugyanakkor több országban is aránylag sikeresen vezették be ezt az új csatornát.

Németországban például online értékesítési megoldás indulását láthattuk az Audi, a Citroen, a Hyundai, a KIA, az Opel, a Porsche, a Toyota és az új belépő márka, az Aiways részéről. Ezek is sokfélék, különböznek egymástól az ajánlat típusában, az érintett modellekben és a lehetséges fizetési módokban is. Szintén fontos különbség, hogy milyen szerepet szánnak ebben a kereskedőknek.

Mindeközben a nagy kereskedői hálózatok nem vártak arra, hogy a gyártók meghatározzák szerepüket az általuk létrehozott online értékesítési csatornákban, hanem megalkották saját online platformjaikat. Leginkább az Egyesült Királyság nagy kereskedői voltak aktívak ilyen téren és elsősorban null-kilométeres vagy keveset futott használt autókat értékesítettek online. Emellett bővítették online platformjaikat, például az online szervizidőpont-foglalás szinte mindennapossá vált.

Az ICDP kutatószervezet beszámolója alapján bár az online értékesítési csatornák fejlesztése felgyorsult a járvány alatt, kihasználtságuk továbbra is alacsony szinten marad. Pedig manapság már szinte bármit, bonyolult és drága termékeket is vásárolunk az interneten, autót valahogy mégsem. Ez jó hír a kereskedők számára, annak ellenére, hogy sokan féltették őket attól az időszaktól, amikor a gyártók már őket megkerülve, online adják el az autóikat közvetlenül a vásárlóknak.

A kihasználtság alacsony szintje viszont nem jelenti azt, hogy nincs értelme és haszna az online értékesítés fejlesztésének. Sok esetben a gyártók számára ezek a csatornák inkább a vásárlási folyamat első lépését jelentik, amit utána egy kereskedésben folytatnak az érdeklődők. Egyelőre nincs mód arra, hogy ezt megfelelőlen mérjék, mivel az csak egy teljesen átjárható “omni-chanel” megoldásban lenne megoldható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....