MGE
Személyautók: Az májusi forgalomba helyezési eredmények közel 30%-al meghaladják a 2016-os értéket, és 21%-al az első négyhavi kumulált eredmény is. Ez azt vetíti előre, hogy a 2017. évben is folytatódik az új személygépjárművek forgalomba helyezésének növekedése, és ha valamilyen jelentősebb gazdasági körülmény nem indokolja 2017-ben az új személyautó forgalomba helyezések meghaladják a százezer darabot. Pozitívan hat a teljes piacra a napokban közzétett állami beszerzés mintegy 4500 autóra a következő három évben.
A magán vásárlók visszatérése folytatódik, mégis inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető.
Reméljük, hogy az elektromos autókra adott kormányzati támogatás a kezdeti nehézségeket követően beindul. Ennek közvetlen hatása inkább 2017 tavaszától jelentkezik. Eddig 303 elektromos autóra kötötték meg a támogatási szerződést. A kezdeti adminisztrációs komplikációk után, és a választék folyamatos bővülésével az igény emelkedésére számítunk azzal együtt, hogy ennek jelentős piaci hatása nincs, de morális hatása fontos.
Kishaszonjárművek: A kishaszon jármű piac visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, ahol a közben beszüntetett NHP hatása jelentős volt. Nyilván az NHP kifutása előtt előrehozott vásárlások történtek, amelyek egy lukat okoznak a haszonjármű értékesítésben. Úgy gondoljuk, hogy a kiegyenlítődési folyamat zajlik és a piac lépésről lépésre visszatér a normális kerékvágásba. Sokat javítana a helyzeten, ha a vegyeshasználatú kishaszonjármű ismét visszakerülhetne a palettára. E mellett ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is.
Nagyhaszonjárművek: A nagyhaszon járműveknél a visszaesés megfordult és enyhe növekedést mutat az első öthavi adat. Annak ellenére, hogy a kedvezőtlen időjárás késlelteti az átadásokat, másrészt egyes nagy flotta tulajdonosok némileg növelték a flottacserék idő intervallumát, ami kisebb csúszást okoz a forgalmazásban, a stabil növekedési ütem helyreállt.
Autóbuszok: Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a buszpark nagyon öreg és így lecserélésre szorul. Fontosnak tartjuk, hogy az emberek szállítását szolgáló buszpark jelentősen megfiatalodjon és korszerűbb legyen, érje el legalább az áruszállításra használt gépjárműpark színvonalát.
Motorkerékpárok: A piac továbbra is igen gyenge, annak ellenére is, hogy májusban a százalékos növekedés szépnek látszó számot mutat. Ennek a járműfajtának az értékesítését fokozottabban befolyásolja az időjárás szezonalitása. Továbbra is azt gondoljuk, hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése. Fontos tudni, hogy a kétkerekűek nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat, vagyis könnyítheti az autósok és minden más közlekedő életét, miközben csökkenti a környezetszennyezést.
Közúti nehéz pótkocsik: Valószínű az összefüggés a pótkocsik és a tehergépkocsik forgalmazása között, nem beszélve a műszaki és avulási okok miatti cserékről. Ezek miatt a közúti nehéz pótkocsik forgalmazása szépen fejlődik.
Javítók és szervizek: MGE az importőrök támogatásával tovább folytatja a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt, amely a jogi környezet változásával együtt (cégautó javítási ÁFA fele visszaigényelhető) már érzékelhető elmozdulást jelentett a legális szervizek irányába, ahol megfigyelhető az ügyfélszám emelkedése. Ez a folyamat mára már látható módon megjelent a legális szervizek látogatottságában és forgalmuk emelkedésében.
Az „értünkhozzá” kampányt egy interaktív blog beindításával folytattuk, ahol az ügyfeleknek is lehetőségük nyílik véleményüket, tapasztalataikat közzétenni. Ettől azt várjuk, hogy a márkaszervizek valós szolgáltatásainak hiteles kommunikációja egy újabb lépéssel egészül ki, illetve azt, hogy a márkaszervizek és ügyfelek kapcsolatának építésére egy további lehetőség nyílik.