Polestar
A Polestar még gyerekcipőben jár, de új márkáról lévén szó, már így is bőven van mivel büszkélkedniük. Egyelőre két modellt forgalmaznak, a Polestar 1 és a Polestar 2 mellé hamarosan érkezik a harmadik modell, természetesen egy városi terepjáró, Polestar 3 néven. A márka egyelőre kevés piacon van jelen és ez a jelenlét is minimális.
Kereskedéseiket a Tesla útját követve nem nevezik kereskedésnek, ők a “Space” elnevezést használják, ami egyre több autóipari fogalomhoz hasonlóan gyakorlatilag lefordíthatatlan magyarra. Eddig két "Space" működik például az Egyesült Királyságban, az egyik Londonban, a másik Manchesterben, kettő pedig Birminghamben és Glasgow-ban nyílik meg ez év végéig, amiket további bővítések követknek 2022-ben. Ezeket különböző kereskedők működtetik, elhelyezkedésüket és stílusukat tekintvepedig hasonlóak a Tesla Store-okhoz.
Magát a kialakítás is egyértelműen a Tesla ihlette. Néhány nagy érintőképernyő, egy kávézó, párfotel az ügyfeleknek és középen egyetlen autó, természetesen tökéletesen megvilágítva. A kereskedések, vagy Space-ek előtt pedig áll néhány Polestar, amit az érdeklődők bármikor kipróbálhatnak.
Kérdés, hogy ez a fajta minimalizmus beválik-e. Kérdés, hogy ez az olcsó megoldás vonzza, vagy inkább taszítja a vásárlókat. A Polestar modellek nem olcsó autók, a "2" például 40.000 fontnál kezdődik. Hasonló áru autókat a versenytársaik többsége hagyományos és jóval magasabb költségű márkakereskedésekben árulja, amikről ordít, hogy egy árva pennyt sem sajnáltak a kialakításnál.
Az ICDP sokéve tartó fogyasztói kutatásai azt mutatták, hogy a kereskedések nem döntő tényezők egy autóvásárlási döntésnél. Van egy megugrandó léc, amely a tisztaságra vonatkozik, és arra, hogy van-e arra utaló jel, hogy a kereskedő éppen csődbe megy, de a léc felett már csak a termékről van szó. A Polestar megközelítés önmagában üzenetet küld - „egyedülálló autógyártó vagyunk, és nálunk minden a termékről szól.” Ha a tesztvezetés megfelel az elvárásoknak, a Polestar lehet az első jó példája annak, hogy lehet a kereskedéseket olcsón, egyszerűen, de továbbra is kereskedői hálózatokon keresztül működtetni.
Az autóipar költségei folyamatosan nőnek a környezetvédelmi és biztonsági előírások miatt és persze a vásárlók igényeit kielégíteni is egyre drágább mulatság. Erre a válasz a legtöbb gyártó részéről az egyszerűsítés volt: sok opció helyett inkább néhány csomag, előre beszerelt, de utalógosan is aktiválható extra funkciók és költségcsökkentés, ahol csak lehet. Egyelőre senki sem próbálta meg a kereskedések költségét radikálisan csökkenteni, a Polestar ebben egyértelműen az élen jár.
A Polestar, mint új brand, tiszta lappal indulhat és kisérletezhet. Egyelőre semmi okunk azt gondolni, hogy a megoldás ne válna be és ha tényleg működik, valószínűleg egyre több márkakereskedés lesz egyszerű bemutatóterem, pár képernyővel és néhány kipróbálható autóval.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!