Toyota Hilux

„Melósautó”, ami mindent lenyom

2021.03.15.

Ötliteres Lexus sportmotor hajtja azt a Toyota Hiluxot, amely eladósorba került az interneten. Az ára átszámolva több mint 77 millió forint, ráadásul nem is új. A Dakart is megjárta.

A világ legdurvább terepraliját kétszer navigátorként, hétszer pedig pilótaként teljesítő Antanas Juknevičius kétségtelenül a Baltikum egyik legsikeresebb privát Dakar-versenyzője. A litván sportember felkészültségéről és akaratáról mindennél jobban tanúskodik, hogy pilótaként minden egyes alkalommal végig tudott menni a több ezer kilométeres, pokoli versenyen – amiben persze nem kevés része volt az Overdrive Toyota által felkészített Hilux versenyautónak.

Juknevičius teljesítményét még értékesebbé teszi, hogy autója egy 2016-os fejlesztésű modell: ötödik éve versenyez tehát ugyanazzal a technikával, méghozzá a Dakar királykategóriájában, az átépített, benzinmotoros, összkerékhajtású járműveket tömörítő T1.1 géposztályban.

Ha minden jól megy, hamarosan csak múlt időben beszélhetünk erről: Juknevičius csapata ugyanis váltani készül, így eladja tisztességben megőszült – bár narancssárga színét remekül tartó – autóját. Egy versenyautó esetében persze a kor mellékes, hiszen az összes fődarabot folyamatosan szervizelik és cserélik, így az autó kis túlzással örök életű.

Az apróhirdetés – mert hiszen miért is ne lehetne szimpla apróhirdetésben meghirdetni egy terep-versenyautót – kifejezetten kitér arra, hogy a Hilux egyszerűen és olcsón karban tartható. Persze aki foglalkozott már a témával, tudja, hogy az olcsóság ez esetben viszonylagos, ahogy a jutányos ár is: a „terepralikra ideális, robusztus és megbízható” Hiluxért „mindössze” 210 ezer eurót, azaz átszámolva nem egészen 77 millió forintot kérnek.

Ennek a Hiluxnak persze megjelenésén kívül csak annyi köze van a világ legnépszerűbb kompakt pickupjához, hogy mindkettőt a Toyota legjobb mérnökei fejlesztették – igaz, nem ugyanazok. A dél-afrikai Gazoo Racing boszorkánykonyhájában világot látott versenyautó acél szénszálas karosszériapaneljei alatt acél csőváz húzódik.

A futómű rugóútja 28 centiméter, kerekenként két-két lengéscsillapítót találunk. A biztonsági üzemanyagtartályba fél köbméter (igen, 500 liter!) üzemanyag tölthető – és nem gázolaj, hanem benzin, hiszen a konstruktőrök a Lexus F modellekből ismerős 5.0 literes, V8-as szívómotor megfelelően átalakított változatát építették be a hátsó tengely elé.

A sportmotor teljesítményét a maximális megbízhatóság érdekében 340 lóerőre vették vissza, nyomatéka viszont 560 Nm; az erő egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltó közbeiktatásával jut el a négy kerékhez. Az autót versenykész állapotban adják át a vevőnek, és hogy így is maradjon, rengeteg alkatrészt is mellékelnek hozzá.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.09.29
Hiánypótló akciót indított a TATABÁNYAI RENDŐRKAPITÁNYSÁG, mert az 50 ccm.-is ként használt....
2022.09.29
Október 11-től újabb 35 ezer ingyenes vasúti bérletre pályázhatnak a 18 éves európai fiatalok a....
2022.09.29
A világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a japán Honda 2025-ig legalább 10 új elektromos....
2022.09.29
Idén már közel kétszáz magyarországi település csatlakozott az Európai mobilitási héthez, így....
2022.09.29
Múlt héten bemutatták a legendás Ford Mustang hetedik generációját, amely 2024-től lesz elérhető a....
2022.09.29
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainál (kgfb) 17 százalékkal nőttek a....
2022.09.29
A Citroën Berlingo külső stíluselemekkel tiszteleg a legendás Kacsa furgonváltozata, a 2CV AU előtt....
2022.09.29
Nagyon népszerű közlekedési eszköz a segédmotoros kerékpár jármű-kategóriába tartozó robogó. Sokan....
2022.09.29
A járvány nagy lökést adott az online autókereskedelmnek és a lendület azóta sem állt meg. Van aki....
2022.09.29
Hetek óta attól hangos a magyar sajtó, hogy a Volkswagen akkumulátorgyárat akar építeni a győri....