Saab

Megszűnt autógyárak legmenőbb autói - 1. rész

2021.08.03.

Egy folyamatosan váltakozó terep az autóipar, és bizony mindig voltak – és lesznek is – olyan gyártók, akik nem bírják tartani a tempót az idő, a szabályozás vagy éppen az igények változásával. Most belőlük csemegézünk, miközben megvizsgáljuk, hogy milyen maradandó modellt hagytak itt az utókor számára.

De Tomaso (1959-2004) Pantera

Noha még létezik a márkanév, a mögötte lévő autógyár már korántsem ugyanaz, ezért érdemes a De Tomasoval kezdeni a listát. Alejandro De Tomaso ugyanazért hozott létre autógyárat, mint Ferruccio Lamborghini: szerették volna legyőzni a Ferrarit. Ugyanakkor De Tomaso nem volt annyira kísérletező alkat, mint Lamborghini, ezért szimplán tervezett egy dögös sportkupét, rakott egy masszív Ford V8-ast az ülések mögé, és célba vette Amerikát, ahol boldogan vásárolták fel az olyan olasz sportautókat, mint amilyen a Pantera volt. Állítólag Elvis Presley többször is meglőtte saját Panteráját, annyira megbízhatatlannak bizonyult, bár ez kevés eséllyel segített rajta.

Rover (1873-1994) SD1

A Rover szintén egy olyan autógyártó, amelyik nem hunyt el teljes mértékben, hiszen a maradványai tovább folytatták útjukat megannyi autógyárban. Például Kínában Roewe néven fut tovább a márka maradványaiból épített vállalat, és az MG is létezik még, szintén kínai háttérrel, de angol márkakereskedésekkel. Ugyanakkor mindezek nyomába sem érnek a Rover egykori fényének – például amikor olyan zseniális modelleket mutattak be, mint az SD1. Ő volt a haldokló márka utolsó zászlóshajó modellje, amit saját maguk fejlesztettek, és teletömtek mindennel, amiért szeretjük a 70-es éveket. Megkapó dizájn, öblös V8 és óriási plüss ülések.

Saab (1945-2012) 900 Turbo

Svédországban még mindig imádják a Saab modelleket, és ez nem véletlen. Olyan korszakalkotó modelleket köszönhetünk nekik, mint a 900-as, ami turbómotorral és minőségibb anyagokkal próbálta felvenni a versenyt a német versenytársakkal a 80-as években. Nem véletlenül hívták Aeronak: ahogy a Saab legtöbb modelljét, a 900-ast is a repülés inspirálta, hiszen a Saab a légközlekedésben is olyanokat tett le az asztalra, amik külön megérdemelnének egy cikksorozatot. Hogy mi történt a dicső autógyárral? 2000-ben megvette a GM, majd 2010-ben eladták a Spykernek, míg végül 2012-ben végleg leállították a gyártást. Jelenleg szintén kínai kézben van, a NEVS évek óta tervezi, hogy továbbviszi a 9-5-ös villanyos változatát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....