Toyota GT86
Nem is olyan régen még bizonytalan volt a Toyota GT86 jövője, most viszont a lehető legjobb hírrel szolgált az ausztrál WhichCar olvasóinak és a rajongóknak a projekt egykori főmérnöke: már összeállt a következő generációs kupét fejlesztő csapat, a követendő példa pedig nem a jelenlegi modell, hanem a Supra lesz!
A Toyota 2012-ben dobta piacra a GT86 kupét: egy minimalista, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportautót, amely szellemiségében az 1970 és 2006 között hét generáción át gyártott Celica kupé, nevében pedig a kultikus utcai sportautó, az 1983 és 1987 között gyártott Toyota AE86 előtt tiszteleg. 200 lóerős motorjával, 1,3 tonna alatti menetkész tömegével és józan, 205/55 R16 méretű abroncsaival a sportautók klasszikus receptjét ülteti át a XXI. századba: a nyers teljesítmény helyett kiegyensúlyozott, fordulékony és kezes viselkedésével szerez örömet.
A fejlesztés egyik lehetséges iránya, hogy a márka folytatja együttműködését a Subaruval, és akár a jelenlegi modell alaposan korszerűsítette padlólemezére, akár egy új platformra helyezve valósítja meg a következő generációs kupét. Motorként az Ascent 2.4 literes boxerje merülhet fel lehetőségként, akár 260 lóerős, turbós kivitelében, akár szívómotorrá átdolgozva, nagyjából 230 lóerővel. Mivel ez a vadonatúj motor négyhengeres, nem tenné orrnehézzé a sportautót, a 20 százalékkal nagyobb lökettérfogat pedig feltöltés nélkül is növelné a forgatónyomatékot.
A másik, nem kevésbé kézenfekvő opció az új generációs TNGA platform alkalmazása. A Toyota és a Lexus felső kategóriás, hátsó- és összkerékhajtású típusainál alkalmazott GA-N és GA-L padlólemezek hosszirányban beépített orrmotort alkalmaznak: ez eleve jól hangzik, különösen, ha lerövidítik a tengelytávot. A házon belüli technológia alkalmazásának kétségtelen előnye, hogy igény esetén minden további nélkül lehetővé teszi hibrid hajtáslánc beépítését.
Van egy harmadik lehetőség is. Noha a Toyota és a Mazda egy évvel ezelőtt létrehozott együttműködésének első gyümölcsei szabadidőjárművek lesznek, ez nem jelenti azt, hogy a partnerek ne kooperálhatnának más területeken is. Egy, a napokban kiszivárgott szabadalmi bejegyzés arra enged következtetni, hogy a Mazda hátsókerék-hajtású platform fejlesztésébe fogott, ami tökéletes alap volna egy új, nagyteljesítményű sportautóhoz.