hazai bemutató

Megérkezett az Optima család három új tagja és a hibrid Niro - 2. rész

2016.10.31.

Tovább erősíti portfólióját a Kia, a márka modelloffenzívája az Optima kombi (SW) verziójával, valamint az idén bemutatott lépcsőshátú modell GT, GT Line és konnektoros hibrid (PHEV) kivitelével folytatódik, de koránt sincs még vége a trendek által életre hívott újdonságoknak. A hibrid rendszerű Niro-val egy teljesen új kategóriában nyit frontot a Kia, immár Magyarországon is.

Az első rész tartalmát ITT olvashatja el. 

Az Optima esetében nagy űrt tölt be a hazai szalonokban ősztől, Európában kicsit korábban elérhető kombi karosszéria kivitel megjelenése a szalonokban, ugyanis a tagállamok piacán a D-szegmensben egy tartósan stabil darabszám (1,3  millió) és piaci részesedés (8 százalék) jellemző, a növekvő SUV trend ellenére is – tudtuk meg Király Tibortól, a Kia Motors Hungary kereskedelmi igazgatójától. Az ötajtós középkategóriás külső méretei szinte teljes mértékben megegyezik a lépcsőshátúéval, csupán a tető magasságában mérhető egy nüasznyi (5 mm-es) eltérés. Természetesen a csomagtér pakolhatósága és űrtartalma is kedvezőbb a kombi esetében, alacsonyabb rakódási magasság mellett, 42 literrel nagyobb a befogadó képessége (552/1686 liter) és a támlák 40/20/40 arányú dönthetőségével praktikumban is erősebb az ötajtós verzió. További újdonság még, hogy karosszéria kiviteltől függetlenül rendelhetünk sportos dizájn csomagot (GT Line felszereltséget), vagy valódi sportos génekkel felvértezett Optimát a jövőben.

Az Optima szedán és kombi kivitel közötti árkülönbség csupán 300 ezer forint. Az Optima SW akciós, bevezető ára (2.0 CVVL motorral) 6.799.000 forint, ami 700 ezer forintos kedvezményt takar a későbbi listaárhoz képest

Előbbinél D-alakú kormányt, piros cérnás varrást, hímzett GT logokat, alu pedálokat és középkonzolt, valamint sportos bordázatú bőrüléseket, fekete tetőkárpitot, és GT műszerfali kijelzőt kapunk, utóbbinál viszont már egy 245 lóerős benzinmotorral is hozzájárultak a vigyorfakasztáshoz. A nagy durranás azonban a 205 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid Optima, melyből idén még csak a szedán kivitelt láthatjuk zöld rendszámmal az utakon, jövőre azonban már a kombi is megjelenik a kínálatban. A PHEV elnevezés megjelenése mellett a konnektoros hibrid a külső megjelenésében is eltér a hagyományos hajtáslánccal szereltektől.

A plug-in-hibrid verzió tisztán, EV-üzemmódban 54 km-t képes megtenni, az összhatótáv pedig 980 km-es

Aktív légterelők szabályozzák a beáramló levegő mennyiségét a két lámpatest között, a lökhárító légfüggönyt képező kialakítást kapott elöl, hátul pedig teljesen zárt, elrejti a kipufogóvéget, valamint az alufelnik aerodinamikai tulajdonságaira is gondot fordítottak a tervezők, mint ahogy a teljes kasztni légellenállási együtthatójára is – 0,27-ről 0,25-re javítva azt.  A hajtásláncban az ismert elemet a kétliteres, 152 lovas benzinmotor jelenti, melynek elsődleges feladatát, vagy a rásegítését egy 67 lóerős villanymotor végzi egy 9,8 kWh-ás Litium-ion polimer akksival megtámogatva annak energiaellátását. A gyári adatok szerint 1,6 literes átlagfogyasztás mellet 205 lóerő, 375 Nm-es nyomaték áll a sofőr rendelkezésére, és tisztán elektromosan akár 54 kilométert is autózhatunk.

A beltérben PHEV műszerfallal, és menüvel, valamint fehér bőrülésekkel különböztetik meg a konnektoros verziót

A Niro esetében a formaterv a Kiánál uralkodó karaktert sugározza minden eleméből, kivétel ezalól a hátsó lámpatest, amit az új modellek egyikén sem látni egyelőre. A beltérben fényes fehér díszítések, alu pedálok, valamint egy Super Vision névre hallgató, 4,2 colos kormány mögötti műszerfal jelenti az újdonságot, de legnagyobb ütőkártyának talán a térkínálatot nevezném. Kompakt szegmensben – beleértve a SUV-okat és a ferdehátú személyautókat is - kiemelkedőnek számít az első-hátsó fejtér, a 427/1425 literes csomagtér pedig átlagosnak mondható. A Niro vezetés támogató rendszerei között nem számít újdonságnak a sávtartó asszisztens, a távolságtartó tempomat és a holttér és keresztirányú forgalom figyelő rendszer megléte, ellenben a gyalogosfelismerő rendszer egy új opció a koreai márkánál, ami a kompakt crossoverben debütál. A hibrid hajtáslánc az egyhatos, 105 lóerős benzinmotorból, és egy 43 lóerős elektromotorból áll, így a Niro kombinált teljesítménye 141 lóerő, a rendszer együttes nyomatéka pedig 265 Nm, melyet egy hatfokozatú duplakuplungos automata továbbít a kerekekhez.

A Niro bevezető ára egy 450 ezer forintos kedvezménynek köszönhetően 6,9 millió forint

Forrás: 
I

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....