törésteszt

Megbuktak a kisautók az amerikai törésteszten

2014.01.24.

A 11 tesztelt kisautó közül egyedül a Chevrolet Spark kapott elfogadható minősítést, a többi mind rosszabbul szerepelt.


Honda Fit, európai nevén Jazz

Az országutak biztonságáért dolgozó, és az amerikai törésteszteket végző szervezet, az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) a legutóbbi töréstesztek után megállapította, hogy a kisautók szerepeltek eddig a legrosszabbul a negyedátfedéses töréstesztjeik történetében. A vizsgált autók a következők voltak: Chevrolet Spark, Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Mitsubishi Mirage (Space Star), Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 and Honda Fit (Jazz). Az vizsgálati eredmények az európai autósoknak is fontosak lehetnek, hiszen a felsorolt modellek közül csak a Nissan Versa és a Toyota Prius C nem kapható kontinensünkön.

Hatalmas meglepetésre a 11 autó közül a legkisebb, a miniautókat egyedül képviselő Chevrolet Spark kapott elfogadható minősítést, a többi autó rosszabbul szerepelt. Főleg a negyedátfedéses frontális ütközés fogott ki a kocsikon, az az ütközéstípus, amelyet a világ más részein nem vizsgálnak. Ennek során a kocsit szemből 64 km/órás sebességgel vezetik neki egy olyan betonfalnak, amely balról nyúlik be az autó elé, és csak a kocsi szélességének negyedét teszi ki.

 

„A kis és könnyű autókkal együtt jár, hogy a biztonságuk gyengébb. Ezért még fontosabb, hogy kiválasszunk közülük egyet, amely a legjobb utasvédelmet biztosítja. Sajnos csoportként a kisautók nem teljesítettek olyan jól a negyed átfedéses ütközésnél, mint a többi járműosztály” – nyilatkozta Joe Nolan, az IIHS járművizsgálatért felelős alelnöke.

A legrosszabbul a Honda Fit (Európában Jazz), a Fiat 500 és a Hyundai Accent szerepelt, ezek közül bármelyikben nagyobb a csípősérülés kockázata, mint a többiben, mert a leggyengébb karosszéria struktúrával rendelkeznek.

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a vizsgált járműveket a tervezésükkor a mérnökök még nem készíthették fel erre a törésteszt típusra, mivel a negyedátfedéses vizsgálatot csak 2012-ben vezették be. Azóta egyébként sok nagyobb autó is igen rosszul szerepelt rajta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.02.02
A HangZóna mai vendége Meggyesfalvi Tamás r. alezredes, a Heves Vármegyei Rendőr-főkapitányság....
2023.02.02
A mai napon megtartották a bértárgyalások első fordulóját az Audi Hungariánál, melynek keretében az....
2023.02.02
Az amerikai Rivian céget a Tesla lehetséges kihívójának tartották. De a fiatal gyártó már régóta....
2023.02.02
Baleset történt az M1-esen, Hegyeshalomnál - írja a Katasztrófavédelem. Egy sávon halad a forgalom....
2023.02.02
Interjú Bartal Tamással, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárával. ..
2023.02.02
A Honda a mai sajtótájékoztató keretein belül ismertette hidrogénüzletágával kapcsolatos....
2023.02.02
A brit Shell olaj- és gázipari cég rekordnyereséggel zárta a 2022-es évet - derült ki a társaság....
2023.02.02
A győri központú, de képzéseivel, kutatásaival Mosonmagyaróváron, Zalaegerszegen és Budapesten is....
2023.02.02
Ausztriát beborítja a hó. Az Osztrák Autóklub – ÖAMTC – felszólította az autósokat, hogy csak....
2023.02.02
Európa legnagyobb autókereskedői több autót adnak el évente, mint egész Magyarország teljes éves új....