törésteszt
Honda Fit, európai nevén Jazz
Az országutak biztonságáért dolgozó, és az amerikai törésteszteket végző szervezet, az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) a legutóbbi töréstesztek után megállapította, hogy a kisautók szerepeltek eddig a legrosszabbul a negyedátfedéses töréstesztjeik történetében. A vizsgált autók a következők voltak: Chevrolet Spark, Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Mitsubishi Mirage (Space Star), Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 and Honda Fit (Jazz). Az vizsgálati eredmények az európai autósoknak is fontosak lehetnek, hiszen a felsorolt modellek közül csak a Nissan Versa és a Toyota Prius C nem kapható kontinensünkön.
Hatalmas meglepetésre a 11 autó közül a legkisebb, a miniautókat egyedül képviselő Chevrolet Spark kapott elfogadható minősítést, a többi autó rosszabbul szerepelt. Főleg a negyedátfedéses frontális ütközés fogott ki a kocsikon, az az ütközéstípus, amelyet a világ más részein nem vizsgálnak. Ennek során a kocsit szemből 64 km/órás sebességgel vezetik neki egy olyan betonfalnak, amely balról nyúlik be az autó elé, és csak a kocsi szélességének negyedét teszi ki.
„A kis és könnyű autókkal együtt jár, hogy a biztonságuk gyengébb. Ezért még fontosabb, hogy kiválasszunk közülük egyet, amely a legjobb utasvédelmet biztosítja. Sajnos csoportként a kisautók nem teljesítettek olyan jól a negyed átfedéses ütközésnél, mint a többi járműosztály” – nyilatkozta Joe Nolan, az IIHS járművizsgálatért felelős alelnöke.
A legrosszabbul a Honda Fit (Európában Jazz), a Fiat 500 és a Hyundai Accent szerepelt, ezek közül bármelyikben nagyobb a csípősérülés kockázata, mint a többiben, mert a leggyengébb karosszéria struktúrával rendelkeznek.
Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a vizsgált járműveket a tervezésükkor a mérnökök még nem készíthették fel erre a törésteszt típusra, mivel a negyedátfedéses vizsgálatot csak 2012-ben vezették be. Azóta egyébként sok nagyobb autó is igen rosszul szerepelt rajta.