autósport

M modelleket kaptak a BMW Junior Team pilótái

2020.08.07.

A négy évtized után feltámasztott BMW Junior Team három tehetsége, Dan Harper, Max Hesse és Neil Verhagen mostantól egy BMW M2 Competition, egy BMW M3 limuzin és egy BMW M4 Coupé modellt hajthat a zárt versenypályán kívül.

1977-ben a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának akkori elnöke, Jochen Neerpasch állt elő azzal az ötlettel, hogy három tehetséges felfedezettjüket, Eddie Cheevert, Marc Surert és Manfred Winkelhockot professzionális körülmények között készítsék fel a zárt versenypályákon mérkőző klasszis pilóták szintjére. Így jött létre a legendás BMW Junior Team, amelyet több mint negyven évvel később, 2020-ban a bajor prémiumgyártó ismét életre keltett, a nagy elődök nyomdokaiban Dan Harperrel, Max Hesse-vel és Neil Verhagennel. A három fiatal a BMW Junior Team színeiben a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján méri össze tudását.

Annak érdekében pedig, hogy a tehetséges pilótanövendékek ne csupán a zárt versenypályán, de a hétköznapok útjain is eggyé váljanak a BMW M modellek kvalitásaival, Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke három vadonatúj BMW M modellel lepte meg a triót. Harper, Hesse és Verhagen mostantól egy BMW M2 Competition, egy BMW M3 limuzin és egy BMW M4 Coupé modellt hajthat a versenypályán kívül.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a BMW Junior Team három tehetsége kivételes sebességgel és hozzáállással képviseli a BMW M márkát” – nyilatkozta Markus Flasch a három autó átadásakor. „A fiatalok mostantól nem csupán a versenypályán élhetik át a világ leggyorsabb betűjében rejlő lehetőségeket, de a hétköznapok útjain is. Dan Harper, Max Hesse és Neil Verhagen a BMW Junior Team tagjaként nap mint nap viseli versenyoverállján a BMW M trikolor színeit, így kézenfekvő volt számunkra, hogy a versenypályán kívül is szükségük van egy-egy vérbeli BMW M modellre. Úgy vélem, mindhárman tökéletes párost alkotnak az autókkal, amelyek sok örömet szereznek majd nekik” – tette hozzá.

Jochen Neerpasch, aki a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának egykori elnökeként 1977-től elsőként menedzselte a felkarolt tehetségek profi pilótává válását, most szakmai mentorként felügyeli a legújabb generáció fejlődését. „Akkoriban mi voltunk az első autógyártó, aki az ember és gép közötti összhangra helyezte a hangsúlyt. Azon dolgoztunk, hogy pilótáink mentálisan és fizikailag is felkészülten üljenek be a versenyautók volánja mögé. A BMW Junior Team fiatal tagjai rögtön bebizonyították, hogy együtt sokkal komolyabb eredmények elérésére képesek, mint külön-külön, így most, negyven évvel később ugyanezt az iskolát próbáljuk megismételni - a Nordschleife aszfaltcsíkján végzett első tesztek eredményei szerint kiváló reményekkel” – mondta Jochen Neerpasch a három BMW M modell átadásakor. „Számomra az M modellek a legjobb BMW-k. Versenypályán képes vagy belőlük kipréselni a maximumot, aztán ugyanazzal a géppel kényelmesen hazavezetsz. Hány autó tudja ezt utána csinálni? Imádom ezeket a modelleket” – fogalmazott.

„Fantasztikus élmény, hogy egy vadonatúj BMW M modellt vezethetek. Nagyon vártam már ezt a napot” – így Dan Harper. „A BMW M nagyszerű autókat gyárt. Egészen szuper, hogy nem csak a Nürburgringen, de a hétköznapok útjain is egy ilyen modellt vezethetek” – vette át a szót Neil Verhagen. „A legjobb, hogy a Nordschleife ívein és kanyarjaiban is gyakorolhatunk ezekkel a BMW M modellekkel. Újak vagyunk még a pályán, így minden megtett kilométer felbecsülhetetlenül értékes” – tette hozzá Max Hesse.

A BMW M GmbH és a BMW Junior Team között a Nürburgringen felállított BMW M tesztközpont is intenzív kapocsként működik, hiszen a fiatal trió rengeteget tréningezik itt. Az épületet úgy alakították ki, hogy a pilótanövendékek valódi versenykörülmények között gyakoroljanak a szimulátorokban és ne csupán fizikailag, de mentálisan is felkészüljenek a megmérettetésekre. „Amikor a BMW Motorsport megkeresett minket azzal az ötlettel, hogy a tesztközpontban alakítanák ki a BMW Junior Team tréningközpontját, azonnal igent mondtunk” – fogalmazott Dirk Häcker, aki a BMW M és BMW Individual modellek fejlesztési vezetőjeként a BMW M tesztközpontot is irányítja. „Azáltal, hogy az épületet felkészítettük a BMW Junior Team fogadására és a kirakatba egy vérbeli BMW M modellt gurítottunk, a nürburgi BMW M tesztközpont jobban vonzza a tekinteteket, mint valaha. Semmi kétségem afelől, hogy a rajongók és a járókelők érdeklődve néznek majd be az ablakainkon” – tette hozzá.

A Nürburgring Endurance Series versenyhétvégéjén Dirk Häcker személyesen is találkozott a BMW Junior Team tagjaival. Dan Harper és Neil Verhagen azon a hétvégén meg is szerezte első győzelmét a Nordschleife aszfaltcsíkján egy BMW M240i Racing modellel.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A BMW M GmbH a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző ügyfeleit is menedzseli. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.30
Tempós pályák, felhordásos kanyarok nehezítették meg a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozatban....
2020.09.30
A CUPRA megkezdi az új Formentor gyártását. Az első, csak a márkának tervezett modell forgalmazása....
2020.09.30
A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven....
2020.09.30
Új logisztikai központot épít a gumiabroncs nagykereskedelmi Marso Kft. Dunaharasztiban, a magyar....
2020.09.30
A Goodyear Tire és a Rubber Company nemrégiben több, mint 4 millió megtett km adatait elemezte az....
2020.09.30
Az Opel több üzemében 2021 végéig marad a Kurzarbeit.  Ezenkívül a gyártó azt állítja, hogy....
2020.09.30
A bíróság elrendelte annak a férfinak a letartóztatását, aki szombaton Csengele külterületén....
2020.09.30
Közös kutatási és ösztöndíjprogramok elindításában állapodott meg a Knorr-Bremse Budapest és a BME....
2020.09.30
A németországi Check24 elemzés szerint a francia Renault gyártó megelőzi versenytársait, a Teslát....
2020.09.30
A Maserati a Bridgestone-t választotta exkluzív gumiabroncs-beszállítójának az új, MC20 típusú....