Rolls-Royce
Nincs egy hónapja, hogy a Rolls-Royce leleplezte a Ghost következő generációját, ami ugyan továbbra is rendkívüli példánya a világ autógyártásának, mégis sokan megkérdőjelezték, hogy míg a legfőbb versenytársak szinte teljesen a digitalizáltság felé tartanak mind a kezelőfelületek, mind a sofőrsegédek tekintetében, addig a brit luxusmárka miért marad meg a hagyományosabb megközelítésnél. Kétségtelen, hogy az új Ghost műszerfala is tartalmaz jónéhány fizikai kapcsolót és gombot, miközben az új S-osztály műszerfala lassan teljesen átalakul egy digitális kijelzővé.
Alex Innes, a Rolls-Royce vezető formatervezője elmondta az Autocarnak, hogy miért van ez így. „Bármilyen új dolgot mutatunk be egy Rolls-Royce modellen, az nagyon óvatosan tanácskozások előzik meg.” – tette hozzá. „Általában nem vagyunk élen járók a technológiák tekintetében, és ennek jó oka van. Számunkra az számít elfogadható technológiának, ami növeli azt a Rolls-Royce élményt, amit az ügyfelek elvárnak a márkától.” Arra a kérdésre pedig, hogy miért használnak hagyományos dombokat a kapacitív digitális felületek helyett, azt válaszolta Innes, hogy egyszerűen azért, mert a gombokat jobb használni. Illetve elmondása szerint attól még, hogy nincsenek óriási digitális képernyők a kabinban, a Rolls-Royce legfejletebb futóműve dolgozik a Ghost alatt. Úgy látszik, hogy vannak még a Földön, akiknek szentek a hagyományos értékek.