Geely

Li Shu Fu repülővel is támadja a Teslát

2021.04.20.

A kínai multimilliárdos cégfelvásárlásokkal folyamatosan gazdagítja kollekcióját, miközben újabb márkákat is kreál.

Korábban nem vették komolyan, napjainkban viszont már túljutott tízmilliomodik legyártott autóján a legnagyobb kínai magántulajdoni járműipari csoport. A sokadik márka felvásárlása után újakat is kreál a kínai milliárdos, aki beszállt a repülőbizniszbe és taxizásba. Li Shu Fu, a Geely Holding immár dollárban is milliárdos alapítója és elnöke intenzív és sikeres stratégiájáért kiérdemelte már a ManBest címet, mert a kínai Geely márkán kívül cégcsoportjához tartozik már a Volvo Cars, a Proton, a Lotus és a London Taxi, de neki ennyi nem elég.

Li Shu Fu                                   Forrás: Geely Group

Repülő és kamion is kell!

Megszerezte az észak-amerikai piacra repülőautókat fejlesztő és gyártó amerikai Terrafugia céget és jelentős részesedést birtokol az eddig még tisztán svéd Volvo Truck & Bus társaságban, mely a skandináv ország legnyereségesebb vállalkozása. Az AB Volvo része egyébként a Renault Truck, az amerikai Mack és UD.

 

Repülő autó                                 Forrás: Terrafugia

Kreált márkák

És hogy még gazdagabb legyen kollekciója, újakat is kreált: a Volvo égisze alatt kifejlesztett Lynk & Co és Polstar után tavasszal bemutatta a Zeekr márkát, ami már csak villamoshajtású modelleket, sőt, csak SUV és crossover autókat kínál majd. A Sanghajban rendezett márciusi premieren még csak egyetlen modell állt a színpadon, de a következő évekre legalább hat újdonságot ígér a multimilliárdos, aki kemény villanyautó offenzívát indított a Tesla és a többi elektromos gyártó ellen. A csatába a kínai kormány is segíti azzal, hogy megnehezíti Musk terjeszkedését.

Több márka, azonos műszaki alapokon       Forrás: Geely Group

Nem éppen olcsó mini

Az 1997-ben alapított cég a Hao Qing nevű minivel kezdett, ez volt az első kínai magántulajdonú üzemben gyártott autó. Százezer jüanba került, ami akkoriban tízszerese volt az egyéves kínai átlagjövedelemnek, az első évben tízezret, 2003-ban százezret adtak el belőle. A Geely termelése folyamatosan nőtt: 2009-ben 326 ezerre, 2018-ban 1,58 millióra. Az igazi sikert az Emgrand GS és GL Crossover hozta meg, ezekből már több mint hárommillió kelt.

Az első autó                             Forrás: Geely Group    

Exportnevek

A világjárvány jelentősen rontotta a Geely eredményeit: a Zeekr premierjével egy időben hozták nyilvánosságra, hogy cégcsoport 2020-ban 1,32 millió autót gyártott, ami 400 ezerrel kevesebb az előző évinél, miközben nyeresége 32 százalékkal esett, ami még így is 5,53 milliárd jüan, vagyis 850 millió dollár.

A romló mérleg ellenére sem áll le a modellfejlesztéssel a Geely, melynek nem ez az első márkaalapítása: a Polestar mellett a cég néhány éve kezdte a Lynk & Co autók forgalmazását, mindkettő a Volvo technológián alapul, ahogy a Zeekr és a belső piacra gyártott Xing Yue, valamint Bo Yue modellek, melyek azonosak az Emgrand X7-essel és a tengerentúli exportra készülő Azkarra, meg a maláj piacon forgalmazott Proton X70-essel.

Egyre keményebb dizájn                                Forrás: Geely Group

A Geely Smart

A Zhejiang Geely Holding Group kínai magántulajdonban álló leányvállalata a Geely, mely 2010 óta birtokolja a Volvót. Svéd technológiára és technikára épül a 2017-ben alapított Lynk & CO, melyet a Geely, a Volvo és a Geely Csoport 50-30-20 százalékos arányban birtokol. A márka eddig két crossovert és egy szedánt dobott piacra, mindegyik a Volvo XC40 kompakt crossover CMA platformjára épül.

A Geely bérmunkában gyártja a Daimler konszern néhány modelljét, többek között a Smartot.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....