Sportautók
Az első sebességrekord
Az első modell, amely magáénak tudhatta a a leggyorsabb utcai autó címét a Healey Eliott volt. A neves brit tervező, sofőr és vállalkozó, Donald Healey 1946 decemberében vitte el legújabb dizájnját – a 2,4 literes Healey Elliottot – Olaszországba, ahol a The Motor magazin által végzett tesztelés során 104,65 mérföld/órás (169 km/óra) sebességet regisztrált egy repülő negyed mérföldön, és ezt követően a leggyorsabbnak nyilvánították. zárt sorozatú autó a világon.
RM Sotheby's
Bőven 200 fölött az 50-es években
A gyakran spanyol Ferrariként emlegetett, alumínium karosszériás Pegaso Z-102 1951-ben debütált V8-as motorral. A 2,5 literes alapmodell végsebessége 192 km/óra volt, de volt egy nagyobb, 3,2 literes V8-as, amely bámulatos 360 lóerőt és 250 km/órás végsebességet produkált olyan karosszériával, amely 1000 kg körüli összsúlyt eredményezett. Feltételezések szerint 1951 és 1958 között 86 darab Z-102-es autó készült, amelyek közül 19 a legerősebb, 250 km/órás végsebességű modellből készült.
Eladó Z-102 a Classic Traderen
1980 után már bőven túl a 300-on
A Ferrari 288 GTO egy rendkívüli autó, amelyet versenyzésre terveztek, de mivel eltörölték a versenykategóriát, amelyben indult volna, soha nem tudta bizonyítani, milyen jó is valójában a versenypályán. Lehet, hogy nem rendelkezik olyan exkluzivitássa, mint a legends 250 GTO, de cserébe sokkal gyorsabb volt. 303 kilométer/órás végsebességével a kor leggyorsabb autója volt 1982-ben.
Modellautóként is gyönyörű
Porsche alap, Ruf finomhangolás
A ikerturbós Ruf CTR a Porsche 911-re épült, a Porsche 3,2 literes lapos hatos motorjának tuningolt változatával, 3,4 literesre fúrva és 469 lóerővel, könnyített karosszériaelemekkel, integrált bukóketreccel, valamint továbbfejlesztett felfüggesztéssel és fékrendszerrel. 1987 áprilisában megnyerte a Road & Track magazin "A világ leggyorsabb autója" versenyét, és megkapta a "Világ leggyorsabb sorozatgyártású autója" nevet. Az álló negyed mérföldet 11,7 másodperc alatt tette meg, végsebességét pedig 340 km/h-ban mérték.
A Bugatti Veyron
A Veyron története közismert: a Volkswagen rengeteg időt és pénzt ölt a projektbe, amely végül elérte célját: az 1001 lóerős szuperautó megdöntötte a korábban a Koeningsegg CCR által tartott rekordot. 408,5 kilométer/órás sebességet értek el vele.
A leggyorsabb autó ma: a Koenigsegg Agera RS
Bár a Bugatti Chiron Super Sport és az SSC Tuatara szintén túlszárnyalták már a sebességét, azok rekordjai problémásak: a Chiron még prototípusként döntötte meg a rekordot, az SSC esetében pedig számos problémás kérdés vetődött fel a teszttel kapcsolatban. Ezzel szemben 2017. november 4-én a Koenigsegg egy vevő tulajdonában lévő Agera RS-t használt, amely 446,97 km/h-s kétirányú átlagsebességet ért el egy lezárt nyilvános autópályán Nevadában, az Egyesült Államokban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!