Genfi Autószalon
A Skoda VisionC tanulmány ugyanolyan recept alapján készült, mint annak idején a Passat CC: végy egy hagyományos, praktikus modellt, tegyél rá kupésan lejtő, laposabb tetőt, kisebb ablakokat és divatosabb lámpákat, és máris megvan a birtoklási vágyat ébresztő, sportos modell az eredetivel azonos műszaki alapokon. Egy apró különbség azért akad a Passat CC-hez képest: a Skoda modellje négy helyett ötajtós lesz, tehát a csomagtérfedéllel együtt a hátsó szélvédője is nyílik majd.
A VisionC nemcsak egy új szériamodellt, hanem a Skoda új formanyelvét is előrevetíti, a jövőben a márka ki akar törni a kizárólag praktikus, de kevés izgalmat adó autók gyártójának szerepéből.
„A Skoda formai nyelvezetének ezen új fejezete a márka feltörekvő ambícióit sugározza. Története legnagyobb modelloffenzívája keretében a Skoda megújítja és tovább bővíti termékpalettáját. Ennek során mind nagyobb hangsúlyt nyer a gépkocsik formavilága, a márka erejét és érzelmi kisugárzását tükrözve“ – olvasható a sajtóközleményben.
A VisionC természetesen a rugalmasan alakítható keresztmotoros építőkészletre, az MQB platformra épül majd, jelenleg ezt használja az Octavia, az Audi A3-as, a Seat Leon és a Volkswagen Golf is.