út

Külön sávot mindenkinek! Ez komoly?

2014.09.10.

Gyarapodik a hazai úthálózat; 1965-ben még Martonvásárig sem ért az M7-es, napjainkban több mint 1500 kilométernyi autópálya segíti a gyors és biztonságos közlekedést.

Megértük már azt is, hogy van olyan autópályánk, amelyen egy irányban is három sávon lehet haladni, és nemcsak az emelkedős szakaszokon kiépített kapaszkodókon. Például a Székesfehérvárról Budapest irányában vezető M7-esen. Ez tényleg biztonságos, mert az eltérő sebességű járműveknek könnyebb az előzés, már ha mindenki betartja a jobbra tartási kötelezettséget. De nem tartja be.

Övé a pálya? A szerző felvétele

Sokan úgy gondolják, hogy külön nekik épült kilométerenként 2-3 milliárd forintért a szélesebb szakasz. Ez nemcsak butaság, de veszélyes, ahogy az is, hogy már egyre többen előzik meg ezeket jobbról, mert a megengedettnél lassabban mennek a középső, de az sem ritka, hogy legbelső sávban. A tréfás az, hogy az ilyen helyzetekben nem őket, hanem a szabályosan jobbra tartókat, vagyis a külső sávban haladókat büntetnék jobban, ha ne adj isten gyorsabban haladnak, vagyis jobbról előznek.

Egyre gyakrabban látni nevelő hatású manővereket, melyeknél a gyorsabban közlekedő és balról előző autós a manőver befejezése után demonstratívan kihúzódik a legkülső sávba, jelezve, hogy ott is lehet biztonságosan, sőt, biztonságosabban haladni. Hiába, mert a belsősáv-mániások 99 százaléka nem veszi észre magát, vagy úgy érzi, hogy neki jár ez a kiváltság. Ezzel a mentalitással akár 3,6 millió sávos utakat is lehetne építeni, hogy minden magyar rendszámos járműnek jusson saját, a hazánkba látogató külföldiekről nem is szólva. A beruházás költségét ki sem számolom, csak elképzelem, hogy az ilyenek miatt hogy nézne ki a magyar táj...

Ennél beljebb már nem lehet menni az M7-esen... A szerző felvétele

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.04
Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe....
2022.10.04
A vásárlásnál a színre legalább annyira kellene fókuszálni, mint a vezetési élményre vagy az ár-....
2022.10.04
Kazah járműgyártó cégek autó-összeszerelő üzem megnyitásáról tárgyalnak a Toyota japán vállalattal....
2022.10.04
Nem hétköznapi látvány, ahogy a katari herceg begurul a monacoi kaszinóhoz ultraritka Bugatti....
2022.10.04
Újabb balesetet rögzítettek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kamerái: az M0-áson egy figyelmetlen....
2022.10.04
Meglepően sok európai országban feszül egymásnak az autóipar és a tűzoltók érdekképviselete.....
2022.10.04
Nemesszalók térségében akart elhajtani egy autós a rendőrök elől, aki eltiltás hatálya alatt és....
2022.10.04
Gyorsítósávon az önvezetés felé – Győrből 5G hálózaton irányították a ZalaZONE tesztpályán....
2022.10.04
Az állattartók többsége rendszeresen utazna kedvencével, de ennek megoldása nem egyszerű - derül ki....
2022.10.04
Baleset miatt nem jár az 1-es villamos a Szentlélek tér és a Göncz Árpád városközpont között. ..