Volkswagen Golf

Kovács úr Golfja jó kezekbe került

2014.10.20.

Ünnepélyes keretek között adták át a szeptemberi Volkswagen-találkozón kisorsolt nyereményautót, amely valószínűleg az ország legjobb állapotú Golf III-asa. Pont úgy néz ki, mint a 90-es évek „Kovács úros” reklámjában szereplő autó, ráadásul az első tulajdonost tényleg Kovács úrnak hívták…


A boldog nyertes, Lukács József, az autójával

Szeptember 27-én rendezték meg Magyarországon az első hivatalos Volkswagen-találkozót, amely magába foglalta a harmadik alkalommal megrendezett Golf-találkozót. A különbséget az jelentette a korábbi évekhez képest, hogy ezúttal már a Transportereket, a Bogarakat, a Passatokat, a Sciroccókat, a Corradókat is szívesen látták a szervezők. Hála a bővítésnek, minden eddiginél több, bő 11 ezer látogató érkezett a rendezvényre hazánkból és a környező országokból.


A pillanat, amire hetek óta várt Lukács: Frank György, a Das Weltautó márkavezetője átadja a kulcsokat

Az idei Volkswagen-találkozón meg lehetett tekinteni 300 darab különleges Golfot, melyeket egy 11 fős szakmai zsűri választott ki az előzetesen regisztráltak közül. Szintén ki volt kiállítva a világon csak egyetlen példányban létező 503 lóerős Golf GTI Roadster, illetve az érdeklődők első ízben itt találkozhattak Magyarországon a szériagyártású konnektoros hibrid Golffal (GTE) és a tisztán elektromos változattal (e-Golf). Kisvonat szállította a látogatókat a Transporter Hippifaluba, ahol woodstockos fesztiválhangulat uralkodott. A legnagyobb érdeklődést itt is egy gyári különlegesség váltotta ki az érdeklődőkből: testközelből találkozhattunk ugyanis az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott  Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos  "Last Edition" kiadásának 1200. darabjával.


Lukács József, Mátyás Csaba (a Volkswagen Passat klub elnöke), Kazi Róbert (a Volkswagen márka marketing menedzsere). Frank György (a Das Weltauto márkavezetője) és Várhidi Péter (a Porsche Pest szervizvezetője)

Már hagyománynak tekinthető, hogy ahányadik találkozót tartják, azt a generációját lehet megnyerni a Volkswagen Golfnak a tombolán. Ráadásul egy szelvény mindössze 40 forintba került a típus 40. születésnapja miatt. A tökéletesen gyári állapotú, 1994-es Golf III-ast Lukács József nyerte, aki a sorsolás után két és fél héttel, október 15-én, a Fáy utcai Volkswagen márkakereskedés újautó-átadó termében vehette át a kulcsokat Kazi Róberttől, a Volkswagen marketing menedzserétől.


Olyan, mintha új lenne, pedig 20 éves

Aligha kerülhetett volna jobb helyre a piros Golf, Lukácsnál ugyanis kevés nagyobb rajongója van a Volkswagen márkának hazánkban, amiről akkor győződtünk meg, amikor váltottunk vele pár szót. "Először el sem hittem, hogy milyen szerencsés vagyok, de utána már nagyon boldog voltam, amikor kiderült, hogy tényleg én nyertem meg az autót. Egyrészt azért, mert még sosem nyertem tombolán, másrészt pedig azért, mert igazi Volkswagen bolond vagyok” – mondta Lukács, aki még az öltözetét is az autó színéhez igazította. „A hétköznapokban egy Caddy a munkaeszközöm, amire én beszéltem rá a főnökeimet, korábban ugyanis egy Fiat Doblóval kellett járnom. Mióta tudom, hogy lett még egy autóm, a garázsomat teljesen átrendeztem és renováltam, hogy elférjen az új jövevény" – tette hozzá.


Lukács az autóhoz öltözött

"Terveim szerint a Golf kitűntetett figyelmet kap majd, csak márkatalálkozókra fogok járni vele, és 10 év múlva megszerzem rá a veteránminősítést, ami nem lesz nehéz, ha sikerül megőriznem a jelenlegi állapotát"- folytatta a nyertes. Egyébként nem biztos, hogy megnyerte volna az autót, ha az idei találkozó is csak a Golfokról szólt volna, Lukács ugyanis a magyarországi Passat klub oszlopos tagja, és azért ment ki a Hungaroringre, hogy kiállítsa a 400 ezer kilométert futott, 1990-es évjáratú autóját száz másik Passat társaságában. Az övé az ún. „malacorrú”, B3-as szériából való, de a műszerfalat már az eggyel újabb, B4-es generációból tette bele saját kezűleg. Bár száguldásra nem alkalmas az öreg Passat kombi, mivel 1,6-os dízel mozgatja, azért a megbízhatóságával és a csekély fogyasztásával így is megkedveltette magát a márkafanatikus tulajjal.


Csak a csomagtartót és a tetőt nem fényezték újra a felújításkor

A Golf nyereményautó története sem hétköznapi, mivel pont úgy néz ki, mint a hazai piaci bevezetés 1993-as reklámkampányában szerepelő autó, és még az első tulajdonos neve is stimmel: Kovács úr. Mindezt Kazi Róberttől tudtuk meg az átadón, aki azt is elárulta, hogy a lázas kutatás után majdnem feladták, hogy Magyarországon találnak egy jó állapotú III-as Golfot. Szinte az utolsó pillanatban látták meg a végül megvásárolt autó hirdetését. 350 ezer forintot kért érte az akkori tulajdonosa, amit egy állapotfelmérés után azonnal át is utaltak neki, a jármű ugyanis kivételesen jó állapotban volt.


A belső tér is kifogástalan

Egy bizonyos Kovács úr bő húsz évvel ezelőtt, 1994-ben  egy téli napon vásárolta meg az 1.4-es, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, tűzpiros Golfot az azóta már nem létező, Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben. Idősödő, gondos gazdája nagy becsben tartotta a német autót, 17 évig szinte kizárólag a család közeli telkére járt vele, ezért ennyi idő alatt csak 27 ezer kilométert futott. Az év nagy részében fénytől, csapadéktól, fagytól megóvva garázsban tartotta, ami látszik is rajta. Három éve került új tulajdonoshoz a végig vezetett szervizkönyvű Golf, ekkortól már napi feladatokat is ellátott, így három év alatt további 92 ezer kilométert futott. Szerencsére a második, fiatal tulajdonos is sok figyelmet fordított a szerzeményére, így az remek állapotát megőrizte az együtt töltött évek alatt.


Ugye emlékeznek erre a reklámra?

A Porsche Pest a Das Weltauto és a Fáy utcai márkaszerviz segítségével újította fel a Golfot a találkozó tiszteletére, bár az autó a már részletezett okok miatt túl sok feladatot nem adott a szerelőknek. Frank György, a Das Weltauto vezetője és Várhidi Péter, a Porsche Pest szervizvezetője részletes tájékoztatást adott a beavatkozásokról: elsőként a fényezés sérüléséit javították ki, a tetőnek és a csomagtartónak elég volt egy polírozás, a többi panelt viszont teljesen újrafényezték gyári színűre. Érdekesség, hogy korróziót nem találtak az autón, ami Várhidi szerint annak köszönhető, hogy ezen a Golf-generáción jelentős előrelépés történt a rozsdavédelem területén: cinkkel és alul vékony PVC bevonattal látták el a karosszériát, ami ezért szinte csak akkor kezdett el rozsdásodni, ha korábban össze volt törve.


Jó kezekbe került a nyereményautó

A karosszéria kipofozása után fék és futómű alkatrészeket (főleg szilenteket), sebességváltó és motortömítéseket cseréltek, valamint kapott az autó egy nagyszervizt is a szokásos folyadék- és szűrőcserékkel. Utolsóként négy új Semperit gumi került a Golfra, természetesen az eredeti acélfelnire húzva. A felújításhoz kizárólag eredeti Volkswagen Economy alkatrészeket használtak, amelyeket kifejezetten a régebbi modellekhez gyárt, és a szokásosnál kedvezőbb áron értékesít a Volkswagen. Állítólag nagy élményt jelentett azoknak a szerelőknek dolgozni az autón, akik már húsz éve is a Fáy utcában javították a Volkswageneket. Manapság ilyen öreg gép már csak nagy ritkán kerül a kezeik közé, mivel az idősebb autókat jellemzően inkább maszek műhelyekbe hordják, vagy saját kézzel szervizelik a tulajdonosok.

Gulyás Péter

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.12
Mit hallgattunk és mit mondunk ma az autózásról? ..
2022.08.12
Nem nyitnak ki a Független Benzinkutak Szövetségéhez (FBSZ) tartozó és támogató benzinkutak....
2022.08.12
Tagadhatatlanul a világ egyik legbrutálisabb profi átépítése Ryan Tuerck V10-motoros Toyota GR....
2022.08.12
A Magyarországgal szomszédos Burgenland tartományban pánikba estek az autósok, amikor a vonuló....
2022.08.12
Nézze meg a videót! ..
2022.08.12
Év végéig több mint 1000 kilométernyi szakaszt újíthat fel a Magyar Közút az általa kezelt, főként....
2022.08.12
Magyarország történetének eddigi legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben, ahol a kínai....
2022.08.12
Elképesztő pillanatokat rögzített néhány napja a Magyar Közút kamerája az M3-as autópályán. A....
2022.08.12
Balesetek miatt nagy a torlódás az M7-es autópályán mindkét irányban, egy-egy szakaszon péntek....
2022.08.12
Több mint 5.000 tonna öntvény előállításával Magyarország legnagyobb vasöntödéje szinte a teljes....