ICDP
Az európai autókereskedések jelentős része zárva volt az utóbbi időben, ahogy a gyártósorok is leálltak és csak az utóbbi hetekben kezdtek el újraindulni, alacsonyabb gyártási kapacitás mellett. Egy autógyártónak ugyanakkor kellenek a bevételek, így az Európában aktív gyártók szinte egytől egyig ugyanabba az irányba indultak el: online próbálják értékesíteni a már legyártott készleteket és minden egyéb ezzel kapcsolatos szolgáltatást igyekeznek áthelyezni az online térbe.
A többség az autók online megvásárlásának lehetőségét összekötötte a házhozszállítással, így manapság, ha valaki megengedheti magának és amúgy is autóvásárláson gondolkozott, megrendelheti a neki tetsző raktári modellt az adott gyártó honlapján, amit nemsokára ki is szállítanak neki.
Persze nem sokan választanának autót látatlanban, de ez sem akadály. Bár Magyarországon egyelőre nem találkoztunk ezzel a lehetőséggel, de tőlünk nyugatra több gyártó is - például a Peugeot és a Volkswagen – felkínálja a lehetőséget, hogy az ember otthonához elviszik az kiválasztott modell egy példányát, amit érintkezés nélkül, a car-sharing autóknál megszokott kesztyűtartóba helyezett kulccsal indíthatnak.
Mindez egyébként kétségtelenül előrelépés, de rávilágít arra a problémára, amit már mi is több alkalommal fejtegettünk: a kereskedők többnyire kimaradnak az online értékesítésből, különösen igaz ez most, amikor a kereskedések zárva tartanak. Egyes gyártók ezt a dolgok természetes működéseként értékelik, míg például a Volkswagen a kereskedőivel kötött új megállapodás alapján be fogja vonni őket az online értékesített autók ügyintézésébe is, így nem esnek el teljesen attól a bevételtől, amit online értékesítés híján ők könyvelhetnének el.
Mindez természetesen a kisebb kereskedőket érintheti leginkább, az igazán nagyok ebből is profitálhatnak: Az Emil Frey, Európa legnagyobb kereskedő-hálózata az utóbbi időben már fejlesztette saját online csatornáját, most mindezt felgyorsították és el is indították online értékesítési szolgáltatásukat, egyelőre csak Németországban. Természetesen ők is garantálják, hogy a kiszálíltás során a vásárlónak nem kell találkoznia senkivel.
Magyarországról nézve nehéz elhinni, hogy emberek valóban online vásárolnának autót, de úgy tűnik, a dolog működik. Különösen a céges flották esetében könnyebb elképzelni, hogy az új céges flotta megvásárlásához felesleges találkozni bármiféle értékesítővel, de Nyugat-Európában a tapasztalat egyelőre azt mutatja, hogy magányszemélyek is érdeklődnek az online autóvásárlás lehetősége iránt.