Lexus

Kompakt szedánnal bővíthet a Lexus

2017.12.08.

Váltania kell a Lexus CT200h-nak, ha Európán túl is piaci sikereket szeretne elérni. A következő generációval kapcsolatban számos izgalmas spekuláció látott napvilágot.

 

Amikor a Lexus 2011-ben piacra bocsátotta CT200h modelljét, gyakorlatilag új szegmenst teremtett: a prémium kompakt méretosztályt, amely egyedülálló vagy kiscsaládos vásárlók számára kínált kényeztető városi és középtávú mobilitási megoldást. A koncepció – nem utolsósorban takarékos, mégis kellemes természetű hibrid hajtásláncának köszönhetően – jó fogadtatásra talált, az évek során 300 ezer példányban lelt gazdára a modell, ennek egynegyede Európában.

A közelmúltban két fontos változás is történt a CT200h életében: az egyik egy esztétikai és tartalmi (főként biztonsági) elemeket is érintő modellfrissítés (a legújabb változat már Magyarországon is elérhető), a másik pedig, hogy az észak-amerikai piacon felfüggesztették a típus forgalmazását. A független elemzők szerint pontosan erről, átmeneti szüneteltetésről lehet szó, és a következő generációs modell hiánypótlóként térhet vissza az USA és Kanada piacaira – amennyiben megfelelőek a piaci körülmények.

A helyzet kulcsa egyesek szerint egy merőben újszerű megközelítés lehet, amely egyébként Európában is sikeresnek bizonyulhat: amennyiben a CT második szériája nemcsak a mostani, ferdehátú kivitelben, hanem négyajtós, lépcsős hátú szedánként is rendelkezésre állna, az nagyságrendekkel vonzóbbá tenné az ajánlatot nem csupán Észak-Amerikában, de Oroszországban és Kínában is – és tegyük hozzá, a közép-európai piacokon is van hagyománya a háromdobozos kompakt limuzinoknak. Mások szerint a ferdehátú modell által jelenleg betöltött szerepet hamarosan átveheti a várhatóan 2018 első felében bemutatkozó Lexus UX városi szabadidőjármű, ami még valószínűbbé teszi a CT szedán bevezetését.

Nagy kérdés még a hajtáslánc: Európa szemmel láthatóan boldog a többszörösen díjnyertes, ultra takarékos hibrid verzióval, a bőkezű állami támogatás ismeretében Kínában sincs szükség másra, ám az imént említett amerikai és orosz piacokon valószínűleg keresettebb lenne egy hagyományos, benzinmotoros változat – ha pedig ez az a turbómotor lehetne, amely az IS200t és NX200t modellekben már dolgozik, akár egy sportverzió előtt is megnyílhat az út. Mindez persze a jövő zenéje, de az elég biztosnak tűnik, hogy nem fog utód nélkül megszűnni a CT.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....