Smart
Ugyanakkor ekkora átalakulásra talán senki sem gondolt. Úgy tűnik, hogy mostantól elfelejthetjük a márka mini városi autós imidzsét, és a smart autói mostantól nem csak szegmenst váltanak, de drasztikusan növekednek is. Legalább is erre enged következteni az új korszakjuk első koncepciója, a Concept #1, amit a Müncheni Autószalonon lepleztek le.
Ez már nem az a cuki apróság, amit megszokhattunk tőlük, hanem egy kompakt, városi crossover, természetesen az anyamárka Mercedes tipikus vonásaival. Mind a hosszan elhúzott lámpák, mind a C-oszlop tipikus jegyek, ahogy odabent is felismerhetően merci-vonalakkal dolgoztak. Nem különsebben egyedi teremtés, amit sajnálhatunk, ugyanis az eddigi smart modellek hatalmas karakterek voltak, minden jegyükben egyedi és szeretnivaló autók. Pedig a formatervezés részét továbbra is a Mercedes viszi tovább, a mérnöki munka viszont a Geely kezében lesz.
Így már egyértelmű, hogy kizárólag villanyhajtást kapnak majd az újkori smartok, bár a teljes elektromos átállást már 2019-ben véghez vitte a márka, szinte az elsők között. Hogy mi értelme még egy EQA-hoz közelítő dimenziókkal rendelkező modellt bemutatni cégcsoporton belül, azt nem feltétlenül értem, viszont az tény, hogy a kettőnek nem sok köze lesz egymáshoz a lemezek alatt. Így eldőlhet, hogy melyik tud jobb lenni, ugyanabban a szegmensben. Ráadásul később ugyanezt a smart padlólemezt a kisebb Volvo modellek is örökölhetik.
Egyelőre nem sok érdemi infót tudni a sorozatgyártásra szánt változatról, de a tanulmányautó alapján mutatós felniket, hatalmas tetőablakokat, és díszes utasteret várhatunk, ami a gyáriak szerint nagyobb autók térkínálatával rendelkezik majd. Rendelhető lesz majd hozzá egy okos app, amivel a telefonunkból kulcsot varázsolhatunk, és a frissítéseit már felhőn keresztül kapja. Először 2023-ban léphet majd piacra a kész verzió, mind Európában, mind Kínában, az Egyesült Államokba viszont nem tér vissza.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!