Kína

A kínai autómárkák többsége még nincs 10 éves

2023.05.24.

A világ legnagyobb autópiacán közel 100 márka létezik, amelyek 40 autóipari csoporthoz tartoznak.

A 2008-2011-es pénzügyi válságot és a 2010 és 2013 közötti európai gazdasági recessziót közvetlenül követő időszakban az autóiparban jelentős számú márka szűnt meg.

A válság közvetlen hatással volt az eladásokra, és a piacok volumenét tekintve kisebbé váltak. Mivel az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején tapasztalt erős növekedés kifulladt, számos autógyártó kénytelen volt megszabadulni gyengébb autómárkáitól.

A General Motors vesztesége

A General Motors valószínűleg az a gyártó, amelyik a legtöbbet szenvedett. Az 1990-es évek végén kilenc különböző márka tartozott a portfóliójába. Ma már csak négy maradt. A Chrysler és a Ford is lemondott néhány márkájáról az elmúlt 20 évben: Plymouth, Eagle és Mercury, hogy csak néhányat említsünk. Európában olyan márkák tűntek el, mint a Rover és a Saab, míg mások, mint a Lancia, egyetlen modellre szorultak vissza.

Eközben Kínában a helyzet ennek épp az ellenkezője. A század első éveiben a kínai piacon körülbelül 25 márka volt jelen. Akkoriban az ázsiai országban főként a régi európai és japán autók utánzatait gyártották, amelyeket helyben, az akkor még viszonylagosan kicsi piacon értékesítették. 2001 és 2010 között azonban további 14 autómárka érkezett.

Kína nemcsak a hazai gyártók, hanem a gazdasági válsággal küzdő nyugati márkák számára is biztonságos menedékké vált. 2008 óta a kínai lett a világ legnagyobb autógyártó ipara. Azóta a növekedés exponenciális.

„Újszülött” kínai márkák

A kereslet folyamatos növekedésével és a kínai fogyasztók jövedelmének növekedésével az iparág új márkanevekkel kezdte meg számos modell bevezetését. 2011 és 2015 között összesen 12 új márka jelent meg a helyi piacon: Maxus, Beijing Auto, VGV, Haval, Xpeng, Nio, Cowin (jelenleg Kaiyi), Hozon, Leap Motor, Weltmeister, Enovate és Li Auto.

2016 és napjaink között több mint 50 új autógyártó cég jelent meg a régióban, így a kínai fogyasztók összesen 99 különböző márka közül választhatnak. És mint ilyen, a kínai autógyártó ágazat egyszerre nagyon nagy és nagyon fiatal: a márkák 58 százaléka 10 évnél fiatalabb.

A márkák exponenciális növekedése jórészt azzal magyarázható, hogy a helyi autóipari csoportok érdekeltek abban, hogy innovatívnak és az EV-boomhoz igazodónak ismerjék el őket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....