Tengeri hajózás

Kevesebb a káresemény, de több a kockázat a hajózásban

2022.05.13.

Kevesebb a hajózási káresemény, de további kihívást jelentenek a nagyhajókkal kapcsolatos költséges problémák, a hajózás fellendülése, a fenntarthatóság, valamint az ukrajnai háború - közölte az Allianz Global Corporate & Specialty SE hajózási biztosító, 2022-es biztonsági és hajózási jelentése alapján.

Az éves vizsgálat a bruttó 100 tonnatartalom feletti bejelentett hajózási káreseményeket és baleseteket elemzi. Tavaly világszerte 54 teljes kárt regisztráltak, szemben az egy évvel korábbi 65-tel.

A teljes károk száma az elmúlt évtizedben 57 százalékkal csökkent, hiszen 2012-ben 127 hajó veszett oda. Az 1990-es évek elején pedig a globális flotta évente több mint 200 hajót veszített.

A közleményben kiemelték, hogy a 30 évvel ezelőtti mintegy 80 ezer hajóval szemben ma a globális flotta a becslések szerint 130 ezer hajóból áll.

A hajózási biztosító jelentése alapján a fejlődés tükrözi azt, hogy a biztonsági intézkedések, a képzés és a biztonsági programok, a hajók jobb kialakítása, a technológia és a szabályozás révén egyre nagyobb hangsúlyt kaptak.

Világszinten a teherszállító hajók tavaly a tengereken odaveszett hajók felét, az elmúlt évtizedben pedig a 40 százalékát adták. Az elmúlt évben a teljes károk fő oka az elsüllyedés volt, ami 60 százalékot tett ki.

A fő globális veszteséggóc a dél-kínai, indokínai, indonéziai és fülöp-szigeteki tengeri régió, 2021-ben itt történt minden ötödik, az elmúlt évtizedben pedig minden negyedik veszteség. Ennek oka egyebek mellett a nagy volumenű kereskedelem, a zsúfolt kikötők, az idősebb flották és a szélsőséges időjárás.

Miközben a teljes károk száma csökkent, a bejelentett hajózási baleseteké, illetve káreseményeké emelkedett. A Brit-szigeteken történt a legtöbb ilyen eset tavaly, a 3000-ből 668. Világszerte a káresemények több mint harmadát, 1311 esetet a gépek meghibásodása okozta, 222-t ütközés, 178 esetet pedig tűz; a tűzesetek száma csaknem 10 százalékkal nőtt.

Oroszország ukrajnai inváziója több szempontból is érintette a hajózási ágazatot: a Fekete-tengeren életek és hajók vesztek oda, zavarok keletkeztek a kereskedelemben, a szankciók pedig egyre nagyobb terhet jelentenek. Az ágazat a mindennapi működés során is kihívásokkal szembesül, például a legénység létszámát, a bunkerolaj költségét és rendelkezésre állását tekintve. A biztonsági ügynökségek pedig továbbra is figyelmeztetnek a hajózási ágazatot fenyegető kiberkockázatok növekedésére - jelezte az Allianz.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.16
A Hyundai és a Motional közösen fejlesztik az IONIQ 5 alapú robottaxit, amelyet fejlett autonóm....
2022.05.16
Sopronból, Győrből, Budapestről, de számos más nagyvárosból és a környező országokból is érkeznek....
2022.05.16
A sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba lépett a BMW M GmbH első hálózatról....
2022.05.16
Bárki is nyeri meg a 7-Eleven nyereményautóját, mostantól nem lesz gondja arra, hogy hova tegye a....
2022.05.16
Az ABB Robotics bemutatja a világ első, robotfestésű, műalkotásnak minősülő “art car” autóját. ..
2022.05.16
A világ lakosságának több mint a fele jelenleg városi területeken él és ez az arány az emberiség....
2022.05.16
A Renault Rosszija részvényei Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő részesedését pedig az....
2022.05.16
A tisztán elektromos hajtású Niro EV 460 kilométeres hatótávolságot kínál és a plug-in hybrid is....
2022.05.16
Megrongálták Nyíregyházán, a KRESZ-tanpályán kihelyezett közúti jelzőtáblákat – írta a police.hu. ..
2022.05.16
Két kategóriában is magyar győzelem született a motorcsónakosok Hydro GP világbajnoki sorozatának....