BMW 1-es sorozat
A BMW bejelentette, hogy a regensburgi gyárának gyártósoráról legördült a kétmilliomodik 1-es. A jubileumi autó pár nappal azután készült el, hogy a gyár elkezdte a modellfrissítés utáni második generáció gyártását. Egy „Estoril kék” színű, ötajtós, M-csomagos 120i volt a kétmilliomodik autó, amelyet egy japán megrendelőnek szállítanak majd le. A frissített, új lámpáiról könnyen felismerhető 1-es BMW értékesítése március 28-án kezdődik Németországban.
Kevéssel több mint 10 évre volt szüksége a BMW-nek a kétmillió 1-es leírásához, mivel a kompakt típus tavaly nyáron ünnepelte az egy évtizedes fennállását. A modellsorozat sikeréhez nagy részben hozzájárult, hogy ez a kompakt kategória egyetlen hátsókerék-meghajtású modellje, de a stabil futómű és a korszerű motorkínálat is az erősségek közé tartozik, ellentétben a helykínálattal, amit nagyjából csak a második generációra javítottak ki.
A következő, 2-3 év múlva megjelenő harmadik generációs 1-es már elsőkerék-meghajtású lesz, a 2-es Active Tourerben és az új Miniben használt UKL padlólemezt fogja megkapni. A bajor autógyár azért vált a fronthajtásra, mert nemrég egy közvélemény-kutatás azt az eredményt hozta, hogy a legtöbb 1-es vásárló nem is tudja, hol hajt a kocsija. Fronthajtással pedig olcsóbban lehet tágasabb autókat gyártani, és ez a két tulajdonság a kompakt osztályban fontosabb, mint a vezetési élmény.