közlekedésbiztonság

Kerékpáros sisakokra dolgoztak ki töréstesztet

2019.06.13.

Az autóipari biztonsági fejlesztések terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars a sport- és védőfelszerelések elismert svéd gyártójával, a POC márkával együttműködésben a világon elsőként olyan törésteszt-sorozatot dolgozott ki, amely azt vizsgálja, milyen hatékony védelmet nyújt a sisak az autóval ütköző kerékpárosnak. A fejlesztés a kerékpárosok minél hatékonyabb védelmét célzó, úttörő kutatási projekt részét képezi

 

A teljes fékerejű automatikus fékezéssel kombinált kerékpáros-felismerő funkció a jármű fedélzetén található kamerák és radarok segítségével azonosítja a kerékpárosokat, figyelmezteti a várható ütközésre az autóvezetőt, illetve önműködően fékez, amennyiben az szükséges. A Volvo Cars biztonsági célkitűzésével összhangban, automatikus vészfékező és gyalogosfelismerő rendszerének továbbfejlesztéseként valósította meg a technológiát.

A Volvo-POC kutatási projekt keretében egy sor, különlegesen kidolgozott töréstesztet hajtanak végre a Volvo Cars híres biztonságtechnológiai kutatási létesítményében, a svédországi Göteborg városában. A vizsgálat egy olyan, szélesebb spektrumú kutatási projekt részét képezi, amely a kerékpárosok által elszenvedett, hosszan tartó sérülések típusait vizsgálja.

A tesztek során a POC kerékpáros sisakjait adták a tesztpadra szerelt töréstesztbábu-fejekre, majd a bábufejeket különböző sebességgel és eltérő szögekben egy álló Volvo gépkocsi motorház-fedelének különböző pontjaival ütköztették, így végezve el számos mérést.

A vizsgálatokat a gyalogosok fejének védelmét ellenőrző, hatályos hatósági tesztfolyamatokkal összhangban végezték el. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars és a POC számára, hogy közvetlenül összehasonlítsák a sisak viselése, illetve nem viselése közötti különbségeket.

A kerékpáros biztonsági sisakok vizsgálatára szolgáló jelenlegi teszteljárások meglehetősen kezdetlegesek: különböző magasságokból vízszintes vagy döntött felületre ejtik a sisakokat, és nem veszik figyelembe a kerékpárok és gépjárművek közötti balesetek körülményeit. A Volvo-POC projekt célja, hogy kifinomultabb, fejlettebb tesztkörülményeket teremtsenek.

A kutatási projekt eredményei hozzásegítik a POC-t ahhoz, hogy olyan, biztonságosabb sisakokat tervezzen, amelyek hatékonyabban oltalmazzák a kerékpárost, ha az gépkocsival ütközik. Ugyanakkor a tesztek a Volvo Cars számára is fontos tanulságokkal szolgál: a balesettípus jellegzetességeire rávilágítva elősegítheti a jövőbeli fejlesztéseket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....
2021.12.01
Egy személy veszítette életét Sátoraljaújhely belterületén, amikor egy autó villanyoszlopnak....
2021.11.30
A közelmúltban bemutatott tisztán elektromos modelljével minden eddiginél magasabbra emeli a lécet....