Allianz

A kerékpár a legveszélyesebb közlekedési eszköz

2022.03.29.

Bár manapság sokkal kevesebb halálos kimenetelű közúti baleset történik, mint az 1970-es években, a kerékpárosok és motorosok sokkal kevesebb hasznot húznak a közlekedésbiztonság javításából, mint az autósok – írja a merkur.de

 

A kerékpárosok és motorosok veszélyesebben élnek Németország útjain, mint a többi közlekedő: Az Allianz elemzése szerint, aki motorral vagy anélkül vezet kétkerekűt, annak lényegesen nagyobb esélye van a súlyos balesetre, mint a többi közlekedőnek.

Az általánosan csökkenő tendenciával ellentétben az elmúlt években különösen az e-biciklikkel történt balesetek száma nőtt – közölte a biztosító hétfőn a München melletti Unterföhringben. Az e-robogók is viszonylag hajlamosak a balesetekre.

Illusztráció. Fotó: police.hu

„Az EU-ban összesen 6000 kerékpáros halt meg, Németországban tavaly csaknem ezren” – mondta Christoph Lauterwasser, az Allianz Technology Center  (AZT) vezetője. „Az összes közlekedési haláleset 40 százaléka, a súlyosan megsérültek 50 százaléka kerékpáros.” A tanulmány szerint az idősek különösen veszélyeztetettek a kerékpározásban: a meghalt kerékpárosok 59 százaléka 64 év feletti.

Bukósisak szükséges

"Ha előrelépést akarunk elérni a közúti biztonság terén, határozottabban azokra a közlekedőkre kell összpontosítanunk, akik a közlekedési balesetek többségéért felelősek" - mondta Lauterwasser. A baleseti kutatók a kötelező kerékpáros sisakok bevezetését szorgalmazták a gyermekek számára, valamint a kötelező bukósisakot az e-biciklit használók számára.

A balesetkutatók nem hiszik, hogy a kerékpáros balesetek száma egyszerűen a kerékpáros boom számlájára írható. "Van egy fellendülés a kerékpárértékesítésben, de nincs fellendülés a kerékpárforgalomban" - mondta Jörg Kubitzki balesetkutató. „A német mobilitási testület még a kerékpáros forgalom csökkenését is észlelte 2019-ről 2020-ra.” A kerékpárokkal – beleértve az elektromos kerékpárokat is – történt súlyos sérülések esetében nem csökkenés, hanem növekedés tapasztalható. „Nem lehet mindig csak a halottakat nézni” – mondta Kubitzki.

"Speed ​​​​Crashs" probléma

A tanulmány szerint a motorosok, akik egyedül a németországi közúti halálesetek csaknem egyötödét okozzák, továbbra is átlagon felüli kockázatot jelentenek. A tanulmány szerint a motorbalesetek 35 százalékában nincs érintett harmadik fél. "A túlzott sebesség okozta balesetek valódi problémát jelentenek" - mondta Lauterwasser, az AZT főnöke. "Sok ráfutásos ütközést is tapasztalnak a motorosok között a város belterületén."

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....