Opel Fifty-Fifty
Tankcsapda az Opel Fifty-Fifty fedélzetén
A Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty katamarán fedélzetén járt a méltán nagy hírű rockzenekar a Tankcsapda. Nehéz átfedést erőltetni a vitorlázás és a kemény rock zene közé, de tegnap az is kiderült, hogy a színpadon kemény csapat a száguldó katamaránon is kitartó. Az idén 120 éves Opel csapata a Kékszalag rekorder katamaránnal vitorlázást adta ajándékba az idén 30 éves Tankcsapdának.
Az Opel Fifty-Fifty csapat reggel egy rövid versennyel kezdett, ami szintén az 51. Kékszalag felkészítő eseménye. A versenyen kevesen indultak az erős, viharos szél miatt, de a kétárbócos Fifty csökkentett vitorlákkal végigrohant a versenyen és megnyerte.
Az 51. Kékszalag csütörtökön reggel 9-kor rajtol Balatonfüredről, a pálya Kenese - Siófok - Tihany - Keszthely és vissza Balatonfüredre a befutóhoz. Több mint 140 km-ert futnak a vitorlások, 600 hajót várnak a rajthoz és bár változhat még a szél előrejelzés, de sok esély nincs az Opel Fifty-Fifty rekordjának a megdöntésére, ami 7 óra 13 perc 57 másodperc.
A HAJÓ
Az Opel Fifty-Fifty 2012-ben épült Kápolnásnyéken a Pauger Carbon Composites műhelyében, teljesen karbonból. Két Kékszalag rekordot állított be egy más után és a mai napig az első öt leggyorsabb hajó között tartják számon a Balatonon. A csapat legnagyobb büszkesége, hogy teljesen hazai fejlesztés, tervezés és kivitelezés, az egész hajó hazai gyártásban készült - már a különleges technológiát igénylő high tech vitorlázatát is magyar műhelyben tervezték és készítették.
A Fifty-Fifty rohamtempóban épül meg a kápolnásnyéki műhelyben és óriási megdöbbenést okozva, első szereplésén 2012-ben rekor idővel nyeri meg a Kékszalagot. A futamjukat jellemzi a még félkész hajón többször szerelni kell a legénységnek, de problémamegoldó képességben nincs hiány a fedélzeten. Érdekesség, hogy a rajt előtt alig fél órát tudnak vitorlázni a hajóval, ekkor mindössze annyi a konzekvenciájuk, hogy a hajó nagyon gyors. Még ilyen gyorsat nem láttak előtte. A rajtnál visszahúzódnak, óvatosan manővereznek, hogy ne okozzanak karambolokat a mezőnyben, majd késleltetve kilőnek és féltávnál stabilan átveszik a vezetést a célig.
Az Opel Fifty-Fifty közben számos fejlesztésen esett át, lényegében befejezték a hajót, így az árbócfeszítői és a vitorlái is egyszerűsödtek. Új névadó partnerének köszönhetően sárga színt kaptak a hajótestek és a teljes vitorlázat hazai műhelyben készült el rá a legkorszerűbb anyagokból. A Velencei-tó melletti Kápolnásnyéken született hajó az egyik leglátványosabb példája a hazai mérnöki tudás és innováció életképességének. A csapat a mai napig ezt tartja legnagyobb erejének, magyar tervezés, hazai kivitelezés és még mindig a Kékszalag rekordere a furcsa formájú kétárbócos.
A CSAPAT
Józsa Márton kormányos, Kelemen Tamás taktikus, Németh Áronboat captain, bowman, D’Albini András navigator, Adorján Csaba trimmer, Lukáts Csaba trimmer, Majthényi Mátyás bowman, Erdélyi Krisztina rib skipper, Gémesi Jóka media guy.
A csütörtökön rajtoló Kékszalag nagyon izgalmas és fordulatokkal teli eseménynek látható, szépen összezárt a nagykatamarános flotta, sebesség előnye mindenkinek van bizonyos helyzetekben - érdemes lesz nézni!