online

KárWeb: Javítási szolgáltatás online közvetítése a kárrendezésben

2017.03.04.

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A biztosítók, javítóműhelyek és ügyfelek érdekeit egyaránt támogató szolgáltatás nemcsak Magyarországon, de a közép-európai régióban is egyedinek számít. A szolgáltatás próbaüzeme, amelyhez az egyik vezető biztosító már csatlakozott, jelenleg Budapesten és Pest megyében érhető el, a tervek között nemcsak a teljes hazai piac, hanem a tágabb régió lefedése is szerepel.

A balesetek során megsérült gépjárművek kárrendezése nem egyszerű folyamat, az ügyfelek, a javítók és a biztosítók számára is tartogat buktatókat. A járműtulajdonosok sok esetben nem tudják melyik javítóhoz forduljanak, a javítók kapacitásuk minél jobb kihasználására törekednek, a biztosítók pedig igyekeznek a költségeket optimalizálni. A  karweb.hu címen elérhető új szolgáltatás ezen a helyzeten igyekszik segíteni, az összes szereplő érdekeit összehangolva.

A közvetítő

A sok éves kárrendezési tapasztalatokkal rendelkező alapító-tulajdonosok víziója szerint az érdekellentéteket fel lehet oldani „Rendszerünk lényege a gépjármű kárrendezési folyamatok hatékonyságának javítása. Mivel hosszú távon fenntartható modellt akarunk létrehozni, elemi érdekünk, hogy valamennyi szereplő elégedett legyen” – mondta Harkai Attila ügyvezető, a KárWeb alapító társtulajdonosa.

A KárWeb folyamatosan építi kapcsolatait a jelentős piaci erőt képviselő biztosítókkal, az egyik vezető társaság már csatlakozott is a tesztüzemhez. A szolgáltatás adatbázisában kizárólag legális, kárrendezésben gyakorlott javítóműhelyek szerepelnek, ezek száma napról-napra bővül.

A folyamat alapja egyszerű: amennyiben a károsult ügyfél nem rendelkezik preferált javítóműhellyel, a biztosító által megbízott kárszakértő az autó adatait fotódokumentációval együtt feltölti a KárWeb rendszerébe, ahol a javítóműhelyek a járműkárok és saját kapacitásaik ismeretében licitálnak a munkára. A döntési folyamatban a vállalt javítási ár csak egy a számos értékelési szempont közül. A legjobb ajánlat kiválasztását egy algoritmus végzi, amely nemcsak gyors, de garantálja az objektív elbírálást is. Az ügyfél ingyenesen, előzetes kötelezettség nélkül kérheti a közvetítő szolgáltatást és csak a legjobb ajánlat részletes megismerése után dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.

A rendszer garantálja a szükséges transzparenciát, a lekövethetőséget és az optimális folyamatokat. Az ügyfél kiváló szolgáltatást kap, ráadásul semmi extra teendője nincs ezzel a rendszerrel, hiszen a biztosító és a műhely kommunikál egymással. A javítóműhely növelheti hatékonyságát a szabad kapacitás jobb kihasználásával, a biztosító pedig optimalizálhatja a költségeket.

A fejlesztés 

A Virgo számára több tekintetben is izgalmas kihívást jelentett a szolgáltatás online felületének fejlesztése. Át kellett látni és alaposan meg kellett érteni a gépjármű-kárrendezés folyamatát, ami újdonság volt a szakemberek számára. Ezután következett a munka érdemi része.

„A mi hozzáadott értékünk a fejlesztésen túl az volt, hogy az ötlet megformálásában is részt vettünk: a követelményelemzés első fele gyakorlatilag arról szólt, hogy az ügyféligényeket letisztázva határoztuk meg miről is szól a szolgáltatás, mi lesz a termék” – mondta el Holub Tícia, a Virgo munkatársa.

A fejlesztők 2015 októberében kezdték a projektet, ami azt jelenti, hogy az első megkereséstől számítva körülbelül másfél évvel indulásra készen állt a komplett rendszer.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....