kabrió
Még csak tavasz van, de a korlátozások miatt már ez is igazi nyárnak tűnik. Tetőt le, micisapkát fel és irány Magyarország! Összeállításunkban bemutatjuk a legnépszerűbb hazai kabriókat és roadstereket.
Kabriók 11 millió forint alatt
Második autónak kiváló választás egy kis méretű, viszonylag olcsóbb nyitott tetejű két-, illetve négyüléses. A legolcsóbb ezek közül a friss Fiat 500 C, amelyben már hibridmotor dolgozik. A kritikusok persze rögtön mondhatják, hogy az ötszázas nem is igazi kabrió, hisz csak a tetőponyvát hajthatjuk le. Aki ült már ilyenben, az csak legyint és élvezi a szabadságot. Aki több izgalmat szeretne, az a felpaprikázott változatot viszi, az Abarth-modellek azonban jóval drágábbak. Jó hír, hogy van belőle, mármint a Fiatból elektromos kabrió is (de az drágább, mint 10 millió forint). Aki olcsóbban szeretne villannyal kabriózni, az a Smart EQ modellt választhatja, igaz, túl messze nem jut vele. Aki élményautózni szeret, az jól dönt, ha a Mazda MX-5-öst (kemény- és puhatetős változatban) vagy a Mini nyitott modelljét veszi. Ebben az árkategóriában kakukktojás a Volkswagen T-Roc, amely nyitható tetejű szabadidő-autó. Dízelmotor nincs a kínálatban.
Fiat 500 C; 70 LE, indulóár 6,069 millió forint
Mini Cabrio; 136-231 LE, indulóár 7,524 millió forint
Abarth 595C; teljesítmény 145-180 LE, indulóár 7,76 millió Ft
Smart EQ fortwo cabrio; 60 kW (82 LE), indulóár 8,355 millió forint
Mazda MX-5; 132-184 LE, indulóár 9,001 millió forint
Volkswagen T-Roc; 150 LE, indulóár 10,444 millió forint
Mazda MX-5 RF; 132-184 LE, indulóár 10,97 millió forint
Fiat 500E C; 87 kW (118 LE), indulóár 10,99 millió forint
Kabriók 22 millió forint alatt
11 millió forintnál bőségesebb büdzsével már jobban kinyílik a világ, megjelennek a teljes értékű akbriók, amelyekben már nem csak ketten utazhatunk. 20 millió forint alatt már nyitott Audink, BMW-nk vagy akár Mercedesünk is lehet, és ebben a kategóriában már nem kell a lőerőkről sem lemondanunk, egyes változatok ereje teljesítménye megközelíti, sőt jócskán meg is haladja a 300 lóerőt. Bár az Audi A3 Cabriolet nem kapható, örömteli, hogy van a sorban magyar gyártású kabrió: az ikonikus TT, amelynek utódjáról még mindig nem döntöttek Ingolstadtban. Aki dízelt szeretne Audi A5-öst, 4-es BMW-t, Mercedes E-, illetve C-osztályt vihet öngyulladós motorral, de a V8-as motor szerelmesei is találnak örömet 20 millió forint alatt.
BMW 2 Cabrio; 136-340 LE; indulóár 11,5800 millió forint
BMW Z4; 197-340 LE; indulóár 13,243 millió forint
Audi A5; 150-265 LE, indulóár 15,420 millió forint
BMW 4 Cabrio; 197-374 LE; indulóár 16,415 millió forint
Audi TT/TTS; 245-320 LE, indulóár 16,537 millió forint
Mercedes-Benz C-osztály Cabrio; 156-333 LE; indulóár 16,618 millió forint
Ford Mustang Convertible; 420-440 LE, indulóár 17,640 millió forint
Kabriók 50 millió forint alatt
A 22-50 millió forint közötti kategóriában igen nagy a választék, a leggyengébb változat 213 lovas, a legerősebb 575 lovas. Itt még találni elvétve dízelmotort, de jellemzőbb a V6, a hatos boxer és a V8. Turbóval és anélkül is. Itt is van magyar gyártmány, a legerősebb TT-ben öthengeres győri szív dobog. A családdal közösen kimozdulni vágyókitt találnak nagy méretű, akár négy személynek is kényelmes autókat. Aki Porschéra vágyik, annak legalább 22 millió forinttal kell rendelkeznie.
Mercedes-Benz E-osztály Cabrio; 213-389 LE; indulóár 21,725 millió forint
Porsche 718 Boxter; 300-400 LE, indulóár kb. 22 millió forint
Audi TTRS; 400 LE, indulóár 24,384 millió forint
Audi S5; 354 LE, indulóár 25,524 millió forint
Mercedes-AMG C Cabrio; 390-510 LE; indulóár 25,852 millió forint
BMW M4 Cabrio; 480-510 LE; indulár kb. 30 millió forint
Jaguar F-Type Convertible; 300-575 LE, indulóár kb. 30 millió forint
Mercedes-AMG E Cabrio; 457 LE, indulóár 33,114 millió forint
BMW 8 Cabrio; 333-530 LE; indulóár 34,599 millió forint
Porsche 718 Spyder; 420 LE, indulóár kb. 35 millió forint
Lexus LC Convertible; 464 LE, indulóár 40,95 millió forint
Porsche 911 Cabriolet; 385-450 LE, indulóár kb. 45 millió forint
Határ a csillagos ég
Ebben a kategóriában már csak a leggazdagabb magyarok válogathatnak. Meg is teszik, minden hónapban, még a koronavírus tombolása közepette is vesznek néhány ötven millió forintnál drágább autót Magyarországon, köztük kabriókat és roadstereket is. A V8-as vagy hathengeres boxermotor itt már alap, de van V10-es, V12-es és elektromos motorral támogatott duplaturbós benzines is. Aki Ferrarit szeretne, annak itt kell keresgélnie, az ötven pluszos kategóriában, igaz a legolcsóbb lovacskás szupersportkocsiért 75 millió forintot is elkérnek.
Mercedes-AMG GT Roadster; 530-557 LE; indulóár 50,65 millió forint
BMW M8 Cabrio; 600-625 LE; indulóár 51,310 millió forint
Aston Martin Vantage Roadster; 510 LE, indulóár kb. 60 millió forint
Audi R8 Spyder; 570-620 LE, indulóár 69,316 millió forint
Aston Martin DB11 Volante; 510 LE, indulóár kb. 72 millió forint
Ferrari Portofino M; 620 LE, indulóár kb. 75 millió forint
Porsche 911 Turbo Cabriolet; 580-650 LE, indulóár kb. 75 millió forint
Continental GT Convertible; 550-635 LE; indulóár kb. 80 millió forint
Ferrari F8 Spider; 720 LE, indulóár kb. 92 millió forint
Aston Martin DBS Superleggera Volante; 725 LE, indulóár kb. 110 millió forint
Ferrari 812 GTS; 800 LE, indulóár kb. 120 millió forint
Ferrari SF90 Spider; 1000 LE, indulóár kb. 165 millió forint
B. Cs.