Bemutató

Jeep legenda hibridizálva – Renegade 4xe, Compass4xe

2020.08.13.

Egy újabb márka, a Fiat-Chrysler csatlakozik az elektromos autók egyre bővülő táborához. A transzatlanti cégóriás szeptemberre ígéri, hogy az európai piacokon, így nálunk is bevezeti a Jeep Renegade és a Compass modellek plug in hibrid változatait.

Szerző: Heimer György

A Jeep-páros már csak nevében és legfeljebb néhány dizájnelemében emlékeztet a második világháborúban feltűnt legendás katonai terepjáróra. A Renegade és a Compass valójában a most futó, két benzines, dízeles modellsorozat hibridjei, a márkanév végére biggyesztett 4xe utal villamosított verzióikra. Mint ahogy a július végi nemzetközi online sajtóbemutatóból is kitűnt: az olaszországi Melfiben gyártott plug in suv-okkal a Fiat-Chrysler is „zöldre” vált: meg akarja őrizni a legendás Jeep terepjárós menettulajdonságait, de a piac kívánalmai szerint környezetbarátian, azaz kevesebb CO2 kibocsátással, kedvezőbb üzemanyag-felhasználással.

A Renegade 4xe és a Compass 4xe hajtáslánca megegyezik. Az elöl, keresztben elhelyezett 1,3 literes turbómotor (egybeépítve a generátorként is működő egyik elektromos motorral) kiviteltől függően 130, illetve 180 lóerőt teljesít. A hátsó kerekek között elhelyezett elektromos hajtómotor 60 lóerős, így a két suv összteljesítménye „Limited” felszereltségi szinten 190, a „Trailhawk” és az „S” változat pedig 240 lóerős, az erőátvitelről egy új, hatfokozatú automata sebességváltó gondoskodik. A belső égésű erőforrás 270, az elektromos 250 newtonméter nyomatékkal járul hozzá a hibrid teljesítményhez, így ennek eredményeként többi között az erősebb modellek kevesebb, mint 7,5 másodperc alatt gyorsulnak fel az óránként 100 kilométeres sebességre, hibrid üzemben pedig a végsebesség 200 km/óra. Elektromos hatótávra mintegy 50 kilométert ígérnek, akár 130 km/óra sebességgel. A kocsi aljában elhelyezett 11,4 kWh kapacitású lítiumos akkumulátorokat menet közben (a motorfék által generált negatív nyomatékot hasznosító, úgynevezett E-Coaching üzemmódban) is fel lehet tölteni, de az persze külső áramforrásából, háztartási hálózatról vagy a nyilvános állomásokon, kábelesen ugyancsak lehetséges. A gyártó ígérete szerint otthoni falitöltővel, – App Store-ból kiválasztható alkalmazással – hamarosan elérhető lesz a távolról irányítható töltés is.

A Jeep 4xe modelljei a benzines és az elektromos hajtásrendszer együttes alkalmazásából adódó nagyobb forgatónyomaték helyett az eddigieknél is jobb terepjáró-képességgel dicsekedhetnek – írja a suv-párosról szóló ismertető. Mindezt úgy, hogy a plug in hibrid rendszerben a nem hagyományos kardán, hanem a kifejezetten e célra szolgáló villanymotor hajtja a hátsó tengelyt, így a mellső és a hátsó teljesen különválasztható egymástól, vagyis a rájuk jutó forgatónyomaték egymástól függetlenül – a mechanikus megoldásokkal szemben – hatékonyabban szabályozható. Mindkét Jeep modellben ugyanakkor háromféle vezetési üzemmód közül lehet választani. A hibrid esetében a benzines és a villanymotor párosa az út jellegétől függően „összedolgozik”, fékezéskor visszanyeri a mozgási energiát. A tisztán elektromos üzemmód – ahogy arról már szó volt – 50 kilométer megtételét teszi lehetővé pufogtatás nélkül, emmisziómentesen. A harmadik, az úgynevezett E-save üzemmód: ekkor takarékoskodni lehet az e-szuflával, mégpedig a vezető döntésétől függően menet közben szinten tartva, vagy növelve az akkumulátor töltöttségi szintjét.

A műszerfalon kialakított 8,4 colos színes, Uconnect fantázianevű képernyő a jármű energiagazdálkodási adatainak sokféle megjelenítése (az akku töltöttségi szintje, hatótávolság, különböző töltési beállítások) mellett egy sor olyan újszerű szolgáltatást kínál, amely biztonságosabbá, kényelmesebbé teszi az autózást. Így többi között a My Assistant nevű baleset esetén vészhívó-funkciót kínál, a My Car segítségével a vezető folyamatosan nyomon követheti járművének állapotát, a My Remote lehetővé teszi, hogy távolból működtessük az ajtózárakat, felvillantsuk a fényszórókat, megtaláljuk, hova is parkoltunk. A My Uconnect mobilalkalmazás megmutatja, hogy a pillanatnyi töltöttségi szinttel meddig lehet még eljutni, s opciós csomagként a lopásvédelmi My Theft Assistance is jó szolgálatokat tehet, igencsak megnehezíti a kocsi eltulajdonítását.

A Jeep márka hazai szerelemesei számára a Renegade 4xe és a Compass 4xe többféle felszereltségi szinten, 18, illetve 22 különböző színben szeptembertől lesz elérhető, de hogy mennyiért arra még az itteni képviselet nem tudott pontos információkkal szolgálni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....