járműgyártás

Itt a Kia jövőautója, az EV6

2021.04.29.

24 óra alatt, az újdonságokért rajongó magyar autósok közül ötvenen jelezték: 50 ezer forint foglaló leperkálásával, pontos vételár tudta nélkül is megvennék a Kia szupervillanyosát, azt követően, hogy a dél-koreai márka itthon is meghirdette előrendelési akcióját. Az elektromos EV6 jelű modell különleges menettulajdonságokat ígér, egyszersmind új korszak hírnöke a Kia történetében.

Szerző: Heimer György

A legkorábban őszi szállításra ígért EV6 és több más tisztán elektromos testvérmodell a Hyundai-Kia csoport E-GMP (Electric Global Modular Platform) nevű flexibilis padlólemez-szerkezetén alapszik. Ahogy a többi nagy konkurens is műveli, a dél-koreai autógyártó számára is az a nagy előny e platformstratégiában, hogy az alvázrendszer moduláris szerkezetű, szabványos részegységei leegyszerűsítik a tervezési és gyártási folyamatokat. Vagyis azonos műszaki alapokon többféle felépítésű, hajtásmódú és eltérő teljesítményű modellváltozat építhető. Az E-GMP koncepció alapján a Hyundai már piacra vitte az első ilyen e-modelljét, az Ioniq 5-öt, a Kia pedig minap lépett színre a szintén erre az alvázkoncepcióra tervezett EV6-al.

Mind az Ioniq 5, mind az EV6 kívül-belül merészen dizájnos, technikai megoldásaikban pedig alighanem az elektromobilitás élvonalát képviselik. A padlózatba süllyesztett akkumulátoroknak köszönhetően az utas- és a csomagtér elképesztően tágas. Ezt érzékelteti, hogy a kompakt külső méretek ellenére az EV6 tengelytávja 2,9 méter hosszú, ami a középkategória szabadidős autóira jellemző utasteret kínál. A csomagtartó alaphelyzetben 520 liter (a hátsó üléseket ledöntve 1300 liter), ezen kívül még a jármű orrában is található egy 52 literes csomagüreg (ami összkerékhajtás esetén 20 liter). Mint ahogy a Kia kiemeli, az utastér egyik legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt, egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. Az ülések vékonyak, könnyűek, huzatuk látványelemként is funkcionál: újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet, egy-egy üléshez 111 petpalackot használnak fel.

Az EV6-hoz is többféle elektromos hajtáslánc választható, a kétmotoros, négykerékhajtású csúcsváltozat, a GT menetdinamikai jellemzői már-már sportkocsisak. Összteljesítménye 585 lóerő (430 kW), maximális kombinált forgatónyomatéka 740 Nm, így mindössze 3,5 másodperc alatt fenn van százon. Végsebessége 260 km/óra, a WLTP ciklusban ígért hatótáv – persze szolidabb sebességgel – 510 km. Előremutató az is, hogy a Kia villanyosa – kiegészítő berendezés nélkül – 800 és 400 voltról egyaránt tölthető. Gyorstöltéssel valamennyi, tehát a 77,4 és az 58,8 kWh kapacitású akkucsomagokkal szerelt változat 18 perc alatt 80 százalékra felnyomható, a száz kilométernyi hatótávhoz elegendő e-nafta eléréséhez sem kell 4,5 percnél tovább időzni a töltőoszlopnál. Hasznos szolgáltatás, hogy a töltőrendszer jóvoltából az energiaáramlás visszatáplálható az autó akkujából a hálózatba. Így a kivehető delej 24 órán át elegendő lehet egy tévé készülék és légkondi egyidejű működtetéséhez.

A Kia ugyanakkor az újszerű biztonsági, kényelmi és infotaintment szolgáltatások széles arzenálját is felvonultatja. A vezető előtti, egymással összeépített kijelző- és a középkonzoli képernyő a szokásos menetinformációkon kívül a biztonsági rendszerek figyelmeztetéseit és a navigáció adatait is megjeleníti, az úgynevezett kiterjesztett valóságalapú head-up kijelző a szélvédő alsó részére vetíti ki a legfontosabb menetadatokat. A számtalan vezetéstámogató szolgáltatások közül kiemelésre érdemes a biztonságos kiszállássegéd, amely a hátulról érkező járművekre figyelmeztet kilépéskor. Az autópálya asszisztens (HDA) többi közt arra is képes, hogy ha a párhuzamos sávok egyikében haladó autó túl közel kerülne, a rendszer a kormányzásba is beavatkozva segít elkerülni az ütközést. A HDA előzéskor is segít: elég, ha a vezető a kormányon tartja a kezét és indexel, majd az autó a környező forgalmat felmérve magától sávot vált. Újszerű szolgáltatás a távirányítós parkoló-asszisztens. Ennek segítségével a vezető önállóan is, (anélkül, hogy ott ülne a volán mögött), kocsija közelében tudja mozgatni járművét a ki-vagy beparkoláshoz.

Az új csúcsmodell nemrégiben megtartott világpremierjén (amely megtekinthető a Kia Global YouTube csatornáján) az is elhangzott, hogy az EV6 a 2026-ig megjelenő 11 tagú elektromos modellsorozat első tagja. Az újdonságok közül 7 E-GMP platformján érkezik, 4 pedig a korábbi, már futó típusok műszaki alapjaira épül. Tervek szerint 2030-ra az eladások 40 százalékát az e-, illetve a hibridek teszik ki, ami évente 1,6 millió ilyen négykerekűnek felel majd meg. Az EV6 első példányai legkorábban októberre várhatók a magyar piacon, a Kia hazai importőrétől kapott információk szerint a forintárakat májusban teszik közé. Annyi azonban már most megjósolható, hogy azok 20 millió forint tájékán alakulhatnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....