Honda
A kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható, új Jazz a Honda első európai modelljeként kapja meg a középső első légzsákot szériatartozékként. A légzsák a vezetőülés háttámlájából bújik elő baleset esetén, és a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik föl, megakadályozva, hogy a két fej összekoccanjon.
Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között, és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen nyíljon ki. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak áttervezett vezetőülés oldaltámaszában.
Hogy teljes legyen a védelem, az új középső első légzsák két másik menetbiztonsági eszközzel összhangban működik oldalirányú ütközés esetén. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy a vezető és az első utas teste – ütközésnél – jelentősen elmozduljon oldalirányba; a másik pedig a szokásosnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Bárhogy is, az új légzsák jelentősen csökkenti az ütközési és a másik oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát.
Az új Jazz 10 légzsákos rendszerében ott találjuk az i-side Airbag System névre keresztelt oldallégzsákrendszert is. Ez egy különleges, kettős struktúrájú légzsák a hátsó ülés támlájában bújik meg és a fölfúvódásával elejét veszi, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. Az i-side tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek a kompakt méretre, így az egyedülálló Magic Seats Ülésrendszerbe is integrálható. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Jazz-vásárlóknak nem kell lemondania a páratlanul sokoldalú, könnyedén variálható utastérről.
Nem mehetünk el szó nélkül az aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló, iparági elsőként aposztrofálható Honda SENSING csomag mellett sem, különösképp, hogy új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamera adja az alapját. Ennek beépítésével az útburkolat minőségének és a forgalom jellegének megfigyelésére is alkalmassá vált az elektronika. A Honda SENSING részeként egyebek mellett Adaptív Sebességrögzítő, Sávtartó Asszisztens és Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer került az autóba.
Ráadásul az új Jazz a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™). Az ACE™ kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra és a másik autóra jutó terhelést egy esetleges frontális karambol során.