abroncsgarnitúra

Hogyan döntsük el, hogy mennyit költsünk új nyári gumiabroncsokra?

2021.04.13.

- A tavasz és a melegebb idő eljövetele sok autótulajdonos számára a téli gumiabroncsok nyárira való cseréjét jelenti. Közülük is sokan szembesülnek ilyenkor a ténnyel, hogy a nyári gumik már nincsenek használható állapotban, azaz eljött az ideje annak, hogy új abroncsokkal lássák el gépjárművüket. Azonban ilyenkor felmerül a kérdés, hogy melyik modellt válasszák, és mennyi pénzt fordítsanak minderre.

Az új abroncsokon való spórolás, azaz a prémium abroncsokhoz képest alacsonyabb egyszeri költséggel járó, olcsóbb gumiabroncs választása sem a biztonság, sem a gazdaságosság szempontjából nem kifizetődő. Legalábbis ez Luka Širovnik, a Continental Tires délkelet-európai régió műszaki ügyfélszolgálati vezetőjének álláspontja.

Fotó: Continental

„Az tagadhatatlan, hogy az olcsó gumiknak alacsonyabb az ára, azonban akkor már nem jelentenek pénztárcabarát megoldást, ha gyakrabban kell őket cserélni, mint a prémium abroncsokat. Továbbá valamennyi gumiabroncsot szigorú teszteknek és ellenőrzéseknek vetnek alá, így noha a legtöbbjük meg is felel bizonyos biztonsági előírásoknak, az nem valószínű, hogy az olcsó gumiabroncs ugyanolyan teljesítményt fog nyújtani, mint a prémium kategóriás változatok. A prémium márkák által gyártott abroncsok a sokéves iparági tapasztalat előnyeit élvezik. A komoly piaci verseny azt jelenti, hogy a színvonal folyamatosan növekszik, és hogy minden gyártó a lehető legjobb termék kifejlesztésére törekszik. A prémium abroncsok azért kerülnek többe, mert a vásárló a minőség és a garantált teljesítmény mellett a technológiát és a befektetett időt is kifizeti. A különböző árkategóriás abroncsok kinézetre nagyon hasonlók, de fontos tudni, hogy az egyes modellek tervezése és fejlesztése nagyban különbözik. A prémium szegmens abroncsait úgy tervezték, hogy azok a legszigorúbb előírásoknak is megfeleljenek, és a lehető legjobb teljesítményt, és ebből következően a lehető legjobb biztonságot nyújtsák.” - mondja Luka Širovnik.

Noha első látásra úgy tűnik, hogy alacsony árából adódóan az olcsóbb gumiabroncs a legköltséghatékonyabb választás, valójában a prémium abroncsok azok, amikkel pénzt lehet megtakarítani. Ennek oka abban keresendő, hogy magas minőségű gumiból készülnek és olyan futófelület mintázatot kapnak, ami az olcsóbb árkategóriás megoldáshoz képest teljesen máshogy kezeli a profil kopását. Ezért biztosítanak a prémium abroncsok nagyobb vezetési biztonságot, jobb üzemanyag-takarékosságot és hosszabb élettartamot.

„Mivel a gumiabroncs képezi az egyetlen kapcsolatot a jármű és az aszfalt között, végig kell gondolni, hogy megéri-e spórolni rajta, hiszen egy valamennyivel korábbi kiadású autó vezetése esetén ez lehet az egyik legfőbb biztonsági tényező. A régebbi járművek nem rendelkeznek azokkal a modern vezetést segítő és biztonsági rendszerekkel, amelyek ma már szerves részét képezik minden újonnan gyártott autónak, így a rajtuk lévő gumiabroncsok minősége még nagyobb jelentőséget kap. Összességében elmondható, hogy nincs értelme a gumikon spórolni, mert rajtuk múlik, hogy a jármű hogyan fog viselkedni az úton, akár régi, akár új autóról beszélünk” – foglalta össze Luka Širovnik, a Continental Tires délkelet-európai régió műszaki ügyfélszolgálatának vezetője.

Első a biztonság, utána jön a szórakozás

A Continental nyári marketing kampányának szlogenje mindenkivel tudatja, hogy a közúti biztonságnak nincsen alternatívája. Azonban nem kell lemondani a szórakozásról sem azoknak, akik idén nyáron úgy döntenek, hogy új Continental gumiabroncsokat vásárolnak hivatalos forgalmazóktól, mivel egy LEGO® készletet kapnak ajándékba. Az ajánlat március 15-től június 30-ig, illetve a készlet erejéig érvényes. További információ a következő linken található: www.continental-promotion.com.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....