profit
Enzo Ferrari azt mondta, csak és kizárólag azért árul autókat, hogy finanszírozni tudja a verseny projektjeit. A végső célja tehát a pénzszerzés volt, ahogy minden egyes autógyártónak a világon, mondjanak éppen bármit, amikor küldetésről és elhivatottságról beszélnek.
Erre jó példa az SUV modellek népszerűsége. Sok városi terepjárót vettek az emberek, úgyhogy szinte minden gyártó bemutatott legalább egyet, így mára már olyan gyártók is sikerrel forgalmaznak ilyen autókat, amelyekről sosem tudtuk volna ezt elképzelni: Lamborghini, Rolls Royce, Maserati - csak hogy néhányat említsünk.
Tehát a cél a profit, mégsem mindig sikerül elérni. Nézzük, mik a fő okai ennek!
Egyedül nehéz
Az autóipar mára óriási vállalatok versenye. Különböző csoportok versenyeznek egymással – Volkswagen csoport, PSA csoport, Fiat csoport, BMW csoport és még néhány hatalmas vállalat uralja az utakat. Ennek elsődleges előnye, hogy a fejlesztési költségek megoszlanak, ugyanazt az alkatrészt több márka modelljeiben felhasználhatják, így többszörösen megtérül a befektetés.
Ennél nehezebb a helyzet, ha egy gyártó “egyedül van”. Jó példa erre a Ford, akik most a Volkswagennel való együttműködéssel próbálnak fordítani a szerencséjükön, vagy éppen az Opel, ami a PSA csoporthoz való csatlakozása előtt hosszú éveken át veszteségesen működött.
Kína
A világ eladott autóinak közel egyharmada Kínában talál gazdára, tehát ha ott történik valami, annak nagy hatása lesz. Kína az utóbbi időben számos új szabályozást vezetett be, amik elsősorban a környezetvédelmet érintik.
Ez rengeteg fejlesztési költséget felemészt és elveszi annak lehetőségét, hogy azokat az összegeket, amiket hagyományos autók kínai piacra való fejlesztésére fordítottak, visszaszerezzék a gyártók.
Bonyolult gyártás
Ha valaki figyelte az autógyártók árlistáinak alakulását az utóbbi években, feltűnhetett neki a különböző csomagok feltűnése és egyre nagyobb számban való jelenléte. Ennek elsődleges oka, hogy a gyártók próbálják egyszerűsíteni a gyártási folyamataikat, amivel rengeteget tudnak spórolni. Így manapság ha valaki fűthető első üléseket akar vásárolni, többnyire kénytelen lesz megrendelni azzal együtt a fűthető kormánykereket és ablakmosó fúvokákat is.
Környezetvédelmi szabályozások
Rengeteg fejlesztési költséget és bírságot eredményeznek a folyamatosan bevezetett új környezetvédelmi szabályozások. Új erőforrásokat és elektromos modelleket kell kifejleszteni, hogy a megfelelő kereten belül maradjon a gyártó flottájának átlagos kibocsátása, ha pedig nem sikerül több száz millió eurós bírsággal nézhetnek szembe a gyártók.
Az elektromos modellek fejlesztése ráadásul annyira sok költséget felemészt, hogy bár az ilyen modelleket eleve magas áron kínálják, így sem közelítik meg nyereségességben a hagyományos modelleket.