benzinár

Hernádi Zsolt: ellátási problémák lehetnek, ha marad az ársapka

2022.07.29.

Ellátási problémák lehetnek, ha nem tudjuk elősegíteni, hogy import üzemanyag érkezzen be Magyarországra - mondta a Mol elnök-vezérigazgatója, miután Rogán Antallal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterrel és Gulyás Gergellyel, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel tárgyalt pénteken.

Hernádi Zsolt a Budapesten tartott doorstep sajtótájékoztatón kiemelte, ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem fog beérkezni az országba import üzemanyag. Mindez azért fontos, mert a százhalombattai finomító normál körülmények között sem tudja kielégíteni a belföldi dízel-fogyasztást. A finomítót azonban a tervezett karbantartás miatt hétfőn le kell állítani, ez a lépés nem halasztható tovább.

Hernádi Zsolt elmondta, hogy a kormány tudomásul vette ezt a tájékoztatást. Közölte: arra kérte a kormányt, hogy minél előbb döntsön. Véleménye szerint olyan lépéseket kell minél hamarabb meghozni, hogy szűküljön az ársapkával  kedvezményezettek köre olyan mértékbe, hogy a kereskedőknek újra megérje Magyarországra dízelt behozni.

Hernádi Zsolt a százhalombattai finomító hétfői leállításáról megjegyezte, ez egy tervezett lépés. Áprilisban lett volna a leállás, de az üzemanyagfogyasztás olyan mértékben megnőtt abban az időben - a kormány árintézkedései és néhány ezzel kapcsolatos visszaélés miatt -, hogy a leállást augusztusra halasztották.

A Mol elnök-vezérigazgatója felhívta a figyelmet az ország környezetében kialakult rendkívüli helyzetre is. Kifejtette: háború van az egyik Magyarországgal szomszédos országban, amely mindent megtesz azért, hogy bárhonnan tudjon alapvetően dízelt, de bármilyen kőolaj származékot vásárolni. Május közepe óta nem működik Ausztriában a schwechati finomító, ahol egy tervszerű leállásnak a visszaindítása nem sikerült; a finomító visszaállása az OMV hivatalos tájékoztatása szerint ősz előtt nem várható. Ráadásul a múlt héten is történt egy nem várt esemény: Csehország két finomítója közül az egyik leállt.

Mindezek mellett arra is kitért, hogy a szankciós lépések következtében Európában fokozatosan próbálják meg az orosz dízelt kiváltani, kiszorítani és máshonnan behozni üzemanyagokat, ezek a lépések azonban logisztikailag komoly problémák elé állítják az olajvállalatokat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.07
A második világháború előtti magyar autópiacon négyezer pengőnél kevesebbe került egy személyautó,....
2023.06.07
Hamisítás Elleni Világnap alkalmából látványos, hamis termékek megsemmisítésével egybekötött....
2023.06.07
Az AI lesz az új, mindent kontrolláló über-nagynéni.   ..
2023.06.07
Lezárták az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát szerda délután Martonvásár közelében, mert....
2023.06.07
Egy napon 23 sebességi, illetve lassulási rekordot állított fel a Rimac Nevera horvát gyártmányú....
2023.06.07
A Wizz Air légitársaság támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével....
2023.06.07
Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet,....
2023.06.07
Biztató, hogy a magyar gazdaság iparágai között a legnagyobb súllyal szereplő járműgyártás,....
2023.06.07
Az utasbiztosítási piac tavaly elérte a járvány előtti szintet, a biztosítók utasbiztosításokból....
2023.06.07
Négy évvel a bemutató után jött el a ráncfelvarrás ideje a harmadik generációs Touareg számára. ..